tinalajnen

4 månader på ett bräde

Publicerad 2019-01-07 23:20:03 i Allmänt,

(null)
Hösten började trist! Min morfar somnade in efter ett jobbigt sista år (demenssjuk). När jag tänker på morfar minns jag att han alltid var glad och sjöng för det mesta på någon trudelutt. När vi var små och semestrade i hans barndomshem utanför Karlskrona gjorde han världens godaste havregrynsgröt och täljde sälgpipor på löpande band till oss barn. 
Han flyttade till Malmö på slutet av 40-talet och kom att börja arbeta på Kockums! På fritiden var han och mormor ute i naturen och köpte på 80-talet en kolonistuga med stor tomt utanför Malmö. Stugan såldes 2017 så mormor och morfar fick många underbara somrar där! 94 år fick moffajinko bli och det är jag mycket glad för! Han fick se 4 barnbarn växa upp och hann bli gammelmorfar/gammelfarfar 7 gånger! Saknaden finns alltid där men på något sätt är jag glad över att han inte hann in i sista stadiet på demenssjukdomen! 

(null)
Värmen höll i sig och i september var vi i Alnarp på en långpromenad! 

(null)
Plask och lek 

(null)
Vad vore livet utan Snapchat?

(null)
Veckan innan Halloween fixade vi pumpor tillsammans med Anders bror med familj samt farmor och farfar! Tradition!!

(null)
Nya sulor till Glittertindra! 

(null)

(null)

(null)
God Jul från familjen Åhlin

(null)
Och Gott Nytt År!! (Och är det nyår ska man såklart ha ögonskugga - Alice 7år) 

(null)

(null)

(null)
Jag och Alice var lediga 2-4 januari tillsammans och passade på att åka till Helsingborg, mysa på hotell, käka på Pinchos och apa oss på Tropikariet! Inte fel alls!!! Minisemester! 

(null)
Lomma 190105

(null)
Isprinsessorna Ebba och Alice! Eller Bambi 1 och Bambi 2 :-)

Så! Nu tillbaka till vardagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela