tinalajnen

Sjukstugan reports for duty

Publicerad 2012-11-04 00:10:36 i

I måndags kväll insåg jag att det skulle bli en VAB-dag på tisdagen, men att det skulle bli så fruktansvärt långdraget - det hade jag inte räknat med! På fredagen, efter att ha tvättat lillfisens ögon x en miljon/dag, kontaktade jag vårdcentralen och till min stora förvåning fick vi både tid samt även ett recept utskrivet med ögondroppar! Så nu kör vi stenhårt med dropparna så vi får hoppas att de är mindre kladdiga till på måndag då det är dags för ny vecka och förskola (förhoppningsvis).

Idag har vi först varit en låååååång runda på Ikea! Vi var ute efter att köpa ny bäddmadrass till oss, vi har två 80 och idag köpte vi en 160! Nu gäller det bara att köpa nya lakan....! Vi passade även på att spana in en juniorsäng till Alice som hon så småningom ska spendera sina nätter i, hon verkade gilla utbudet så kanske kan tomten komma med en ny säng!?

Avslutningsvis åkte vi till kyrkogården i Dalby där farfar och farmor ligger begravda! Vi pyntade med lite gravdekorationrr och tände ljus. Helt bisarrt att farmor nu varit borta i 4 månader :-/ hoppas du har fått frid!!!
Alice tyckte gravstenen var intressant och hon upprepade frekvent att det var "pippis" (fåglar) på den!

Nu ikväll tittade Magnus och Terri in på en liten minifika med film. Jättetrevligt initiativ och fisan fick Terri till att rita traktorer.... Jag vet inte varför hon fått pippi på dessa fordon men det är ett evigt tjatande! Tur vi inte bor på landet för då hade nog mina öron fått sår! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela