tinalajnen

Slut i rutan!

Publicerad 2012-03-23 15:34:04 i Allmänt,

Efter att vi hade varit hos tandläkaren och fått reda på att det inte är superbra att amma på natten eftersom man då inte borstar bort sockret från tänderna så bestämde jag mig att det nu fick vara nog! På amningen det vill säga! Så i natt har Alice inte fått närma sig tuttsen. Det är oftast enklast att få henne att somna om genom att hiva fram bröstet men som sagt, någon gång måste det ta slut. Hon har sovit ganska oroligt i natt och vaknat X antal gånger, det har dock gått lätt att få henne att somna om genom att bumpa henne på rumpan eller att klappa på hennes ben. Vid 4 tiden var hon ganska otröstlig och det var svårt att få henne att komma till ro så vid4.45 gick jag upp och gjorde en flaska välling och gav henne. Hon låg mellan Anders och mig och höll själv i flaskan och ifrån henne hördes ett sörplande utan dess like! På max 5 minuter hade hon slukat nöstan heeeela portionen. Så nu är det slut på tutt helt! Hoppas det går lika bra i natt!

Idag mötte jag & Alice upp Ellen och hennes mamma nere i byn och vi gick en låååång runda med våra små fisar. Ellen låg lugnt och fint i sin vagn och tittade sig omkring och Alice... Alice höll låda! Inte ville hon sitta stilla.... Men det var i alla fall skönt att komma ut och gå. Nu ligger hon och vilar/sover och ska väl alldeles strax vakna - då tänkte jag att vi skulle gå hem till mina föräldrar en liten stund. Det är ju underbart väder!!!




Dagens fis - supergla' (innan promenaden det vill säga).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela