tinalajnen

Helt j*vla underbart! En glad MammaMjölkkossa!

Publicerad 2012-03-26 11:23:14 i Allmänt,

I natt hände det som jag ALDRIG trodde skulle ske... Alice somnade 21.30, vaknade 00.30 och då la jag henne bara på andra hållet i hennes säng och bumpade henne tills hon somnade om. Hon vaknade till ytterligare en gång under natten (vet ej dock när) och sen vaknade hon ordentligt 7.20! WHAT?! Hon har sovit en hel natt i sin egen spjälsäng utan problem! I vanliga fall vaknar hon minst 6 gånger under en natt och brukar komma över i vår säng vid 1-tiden...! Men som sagt, det gick sjukt bra i natt. Vid 7.20 fick hon välling, eftersom jag numera inte ammar längre, och somnade om vid 7.50 till 8.48... Rena lyxen! Anders hade tydligen blivit jätteförvånad när han vaknade och gick upp vid 5.30 och såg att Alice inte låg mellan oss.

Helgen som gått har, som vanligt, gått alldeles för fort! I lördags var vi åter igen inne i Malmö på babysim och efteråt åkte vi hem till min mormor och morfar. Alice hann aldrig somna i bilen när vi körde från babysimmet utan hon var så trött när vi bar upp henne till mormor och morfar. Så fort hon fick syn på morfar gav hon upp ett skrik som sedan varade i 30 minuter.... Hon var så trött men ville inte somna så till slut gav vi upp och jag mutade henne med fruktpuré. Hon var säkert hungrig efter badet med för efter att hon fått purén i sig blev hon tyst och kunde till och med gå fram till morfar och peka med sitt lilla pekfinger mot hans. Morfar blev genast lättad då han trodde att han hade skrämt den stackars tösabiden. Tänk vad lite hunger och trötthet kan göra! Vi blev bjudna på god mat och det var en trevlig liten träff.



Alice i gammelmormors famn.

                                                         
Igår blev Alice och jag hämtade av mamma och pappa för en liten biltur till Vellingeblomman. Så mycket påsksaker de hade!!! Dock fick bara en liten påsksak följa med hem samt några blommor. Jag ska försöka gå hem till mamma och pappa och hämta två lerkrukor då jag köpte två pelrgonsticklingar. När jag var liuten tyckte jag att pelargoner var kärringblommor och nu tycker jag att de är fina - betyder det då att jag gått och blivit kärring?! Kärring eller ej så ska jag i varje fall plantera dem idag så att de inte dör. Vi hann även med en tur till min bror med sambo på en liten fika. Alice tyckte det var skoj att busa hemma hos Magnus och hon vågade även peta på deras labbe Elektra. Undrar så när hon ska lära sig klappa... Nu bara petar hon eller klappar hårt på djuren. När vi skulle köra hem svängde vi inom Ica maxi och jag hittade en stor utekruka som jag ska ha på framsidan. En jättestor fin betongkruka för 99 spänn... Sjukt! Ska bara få tummarna loss och plantera i den nu i veckan!


Alice, ser ut att vara i drömmens värld, på Vellingeblomman.


 Idag ska jag och Alice bege oss till Entré Malmö. Jag måste försöka hitta ett par skor till tösen som hon kan gå i utomhus!!!


Bilder från fredags....!


Fredagens grillmästare, pappa. Han fick huka för hans ansikte försvann i ljuset när det stack upp i mellanrummet av staketet! =)


Mamma gosar med lillfisen

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela