tinalajnen

Bissingkontroll

Publicerad 2012-03-21 11:56:03 i Allmänt,

Idag har Alicen varit hos tandläkaren för första gången i sitt liv. Det gick bra och Alice fick med sig en rosa tandborste hem. Hon visade, inte så glatt kanske, upp alla sina tänder och det visade sig att en kindtand håller på att tränga genom. Inte konstigt att hon har blivit förkyld utan någon direkt anledning. Efter besöket knallade vi in på ICA och fick med oss gröt hem till loppan. Det var rätt skönt ute, trots att det blåste!

Igår var mamma och jag borta vid Kids&Friends (ligger vid Hulténs). De har ganska nyligen öppnat och igår var det som sagt premiär för mamma och mig på ett besök. Vi gick en runda i affären och kunde snabbt konstatera att det inte direkt var någon affär för mig. Barnkläder för 600.... Som de växer ur på ingen tid alls... Visserligen kanjag tänka mig att köpa något dyrt fint plagg till speciellt tillfälle men oh my inte för vardagsbesvären. Efter att vi tittat runt lite gick vi bort till Citygross där pappa väntade. Mamma och pappa storhandlade och Alice och jag bara tittade runt. Vi promenerade hem till Anders och kunde konstatera att vi varit ute på en lång promenad - synd bara att våren kommit av sig lite!

Uppdatering av Morrizon och hans kisseribesvär: han håller fortfarande på att skvätta på sina utvalda ställen trots smärtstillande varje dag. Igår ringde jag åter igen till djursjukhuset och berättade om hans besvär. Vi fick en tid idag och jag skulle försöka få till urinprov... Anders fick åka till djursjukhuset igår och köpa plastkulor som man lägger i kattbaljan, det suger inte upp kisset och man kan då få ett urinprov. I morse hällde jag upp det i en ny balja och satte in på min toalett tillsammans med Morrizon. Efter 10 minuter fattade han galoppen och kissade. Så.... Ett urinprov färdigt! Vi ska försöka få till ett i eftermiddag med så att vi har två med oss till veterinären. Hoppas de kan hitta vad som är fel nu då.... Morrizon som verkligen älskar veterinärer (eller inte...).



Jag vill bara klappa liiiiiiiite..... Morrizon störs i sin skönhetssömn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela