tinalajnen

Veckans blandning

Publicerad 2012-06-12 12:29:18 i Allmänt,

Jag blir helt galen. Jag brukar inte se fotboll på TV eftersom Anders är noll sportintresserad men igår så var det Sveriges första match i EM och jag satt bänkad! Och hur gick det? Förlust. Jag skulle aldrig ha tittat!
Igår var vi (mamma, pappa, pappas syster samt jag) och hälsade på farmor på sjukhuset. Hon blev inlagd i fredags för magsmärtor men lyckades gå upp på natten och trillade då - resultatet blev en bruten handled. Stackare! Men hon säger att hon inte har särskilt ont så jag får ju hoppas att det stämmer. Alice var med i lördags när vi var där men hon vill bara springa ÖVERALLT...! Tydligen kommer hon hem på torsdfag så vi får åka dit och hälsa på henne då istället. Lite lättare att hålla koll på henne i en trerummare istället för på en sjukhusavdelning.

I fredags hade vi Magnus och Hanna på besök. Vi har diskuterat att ha en spelkväll i flera veckor men det kommer alltid något emellan men nu gick kvällen av stapeln. Jag lagade god fläskfilé med smarrig sås och så bjöd vi på kladdkaka till dessert. Det var en supertrevlig kväll och Alice somnade fort efter att ha busat med morbror Magnus. Inför besöket stod städning på schemat och busloppan ville förståss hjälpa till! RUT-avdrag?!


Ikväll är jag gräsänka då Anders ska hem till Andy och "leka", dvs spela Battlefield (hette det så? Jag säger alltid battleshit). Får se vad jag ska fixa för dinner för mig och loppan. Vad ska jag sedan hitta på? Vi fick hem en kopia av City of joy, en gammal film med Patrick Swayze. Jag fullkomligt älskade filmen när jag var yngre, får se om den är lika bra nu! tack e-bay!!!!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela