tinalajnen

Glad fortsättning

Publicerad 2012-06-24 21:16:00 i Allmänt,

Hupp! Idag har jag haft 3 unika besökare!!! Och jag som inte skrivit något på nästan två veckor! Det tar sig =) 

Jag tror inte att det undgått någon att det varit Midsommar...! Och den Åhlinska familjen packade Volvon full och drog till sommarstugan utanför Halmstad där svärföräldrarna väntade. Det var kanonväder när vi kom upp i torsdags och lilla fisen sprang ute hela kvällen. Hon somnade gott i resesängen, vilket lugnade hennes båda föräldrar!

På Midsommaraftonsmorgonen dök sedan mina svärföräldrars vänner upp. Alice var lite blyg till en början men hon slappnade av till slut och kunde både bli buren av både Birgit och Björn - no problemo! Dessvärre var det skitväder i princip hela fredagen så vi kunde inte sitta ute som var planerat, men finns det hjärterum så finns det stjärterum sägs det ju. Alice hade lite svårare att acceptera att sitta inne så några små utbrott senare så lugnade även hon ner sig.

Igår var det åter fint väder och jag, Anders, svärmor och Alice drog ner en runda till beachen. Det blåste ganska kallt nere vid stranden men det var minsann några modiga själar som trotsade kylan och slängde sig ut i havet. Jag hann notera att livräddarna hade skrivit att det var 14 grader i vattnet... K A L L T....! Hade vi inte hållt Alice hårt i handen hade vi haft en blöt liten fis med för hon var alldeles fascinerad av stranden och havet. Förra året fick hon bada fötterna men jag antar att hela hon kommer plaska runt lite senare i sommar när vi åker upp igen. Det var inte populärt att gå tillbaka till sommarstugan.

När vi vaknade i morse städade vi ut lillstugan och åt frukost. När Alice började bli trött packade vi in allt bagage samt oss själva i Volvon och så begav vi oss av hemmåt igen. Jag var sjukt trött och vet att sista vägskylten som jag såg stod det "Höganäs" på och nästa som jag sedan såg var "Lomma"-skylten... Snacka om att vara trevlig sällskap. Anders höll sig som tur vaken!

                                                                Alice - full fart mot vattnet


Jag har glömt att blogga att jag invigt årets badsäsong! Förra söndagen kastade jag mig i vattnet på Bråhögsbadet här i byn. Det var varken varmt i luften eller i vattnet men nu är säsongen invigd i alla fall. Ska bara försöka bada i havet med, annars gälls det ju inte riktigt. Eller vad säger ni?!

Nu ska jag se om jag hitta någon film som jag inte har sett en miljon gånger - fotbollen är nog inget för mig ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela