tinalajnen

Sortera sortera sortera

Publicerad 2012-01-04 23:04:38 i Allmänt,

I mitten av december loggade jag in på tradera.se för att kolla mig omkring. Jag surfade in på bakmaterial och hittade stansar så man kan göra fina dekorationer på tårtor, cupcakes och liknande. Hittade fina snöstjärnor som jag la ett bud på. Efter att budet var lagt läste jag informationen - smart.... Insåg att produkten skulle skickas från KINA och att leveranstiden var 2-3 veckor. Idag fick jag hem stansarna! Och... Julen är över! Åja, nu är jag ju tidigt ute till nästa vinter då jag ska göra fina dekorationen på cupcakesen. Bara jag inte glömmer var jag lagt dem och gör om samma misstag. 

Idag har jag, Anders och Alice varit hemma hos mamma och pappa. Vi har länge pratat om att rensa på deras vind eftersom det varit proppfullt av allt från gamla barnkläder, sängar, serietidningar och det senaste tillskottet - gamla köksluckor! Det har varit svårt att komma loss och hjälpas åt men idag, tillsammans med broren Magnus, lyckades vi slänga en hel del. Alla gamla, gula, köksluckor åkte direkt på tippen tillsammans med 2 stycken furusängar (105cm) samt 1 stycken 90 säng ala 60-talet. Mamma har sparat alla mina och Magnus gamla serietidningar och det hade varit kul att läsa dem igen... Men det var nog 4 kartonger så de åkte rakt ner i sopsäcken. Gamla barnkläder följde deras öde liksom gamla skolböcker och diverse andra saker som man vid ett tillfälle stoppade ner i en kartong för att spara. Vi var ganska effektiva och fick slängt en hel del - men det finns en hel del kvar att sortera och slänga/spara. Jag fick med mig lite gamla barnkläder som jag haft när jag var liten, de ska nu tvättas och sen användas av loppan. Hittade även allt mitt gamla Playmobil som kommer att få stå hemma hos mamma och pappa så Alice kan leka med det när hon blir tillräckligt gammal. Vad hittade vi mer? Jo, just ja, mammas gamla docksäng som hon hade när hon var liten och som även jag lekte med när jag var liten. Sängen har blivit ganska sliten och färgen har börjat lossna så jag ska gå loss med en slipkloss på den och sedan måla om så Alice kan ha glädje av den om 1 år eller nått. Jag blir helt lyrisk när jag får gå genom gamla saker.... Tyvärr blir inte Anders lika lyrisk och det är tur att en av oss kan stoppa alla impulser att spara ALLT! Eller, mja, så impulsiv att jag sparar allt är jag knappast men ibland kan det vara svårt att skiljas ifrån sina saker.

Imorgon ska mamma och jag ut en runda, eventuellt till IKEA för att införskaffa lite lådor så vi kan paketera leksaker, som hittades på vinden, på ett mer korrekt sätt. Ska även handla en present till Hanna som fyllde år i måndags. Får se vad det blir. Skulle även vilja titta på en ny mobiltelefon eftersom den jag har aldrig riktigt har funkat som jag velat.... (Read The Fuckin' Manual - RTFM) Sen lyckades jag skrapa upp den förra hösten när jag skulle springa till bussen och knäna vek sig och jag trillade frammåt och tog emot med händerna, dessvärre höll jag ju mibilen i ena handen så den blev lagom skrapad. Så egentligen behöver jag en ny mobil men eftersom de inte kostar 100:- så blir det nog bara lookielookie imorgon för min del.

Nu ska denne logga ut från alla sociala medier (dvs fejjan och blogg.se) och ta och njuta av onsdagskvällen. Kanske med ett glas Cola Zero och lite Wiispelande. Anders spelar BattleSHIT med Andy över nätet och Alice snarkar inne i sovrummet så jag får helt enkelt underhålla mig själv - men det gör jag så gärna! Det är rätt skönt med lite "egentid" då jag kan göra vad jag vill - i detta fallet cola zero och Super Mario på Wii:et. Fast jag ser att klockan är rätt mycket så det får bli en kort spelperiod!

Nattiz

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela