tinalajnen

Grattis byn

Publicerad 2012-01-30 09:57:58 i Allmänt,

Goder morgon!
Fast så jättegod har den ännu inte blivit - har huvudvärk efter en halvkass natt. Grädden på moset blev Alice pigghet klockan 7.20.... Nåja, man ska inte klaga men liiiiite sovmorgon hade inte varit fel! Nu säger optimisten inne i mig "Vad, bra - tänk vad mycket dag du har idag!!!".

Det är så fruktansvärt kallt ute. Vi var nere på byn igår då Staffanstorp firade 60 år! Hurra, hurra, hurra! Jag trodde att det skulle vara fullt med folk men det var inte så många som jag hade trott. Hittade dock Jenny, Laban, Jennys mamma, Ulla, Anna och hennes son! Kommunen bjöd på varm choklad och en kanelbulle. En rejäl fastlagsbulle hade smällt högre men man får vara glad för det lilla! Det tog tid innan jag blev upptinad när jag kommit hem, det krävdes till och med ett långt varmt bad. Alice låg fint i sin vagn inbäddad i overall samt åkpåse. Hon var riktigt varm/svettig när jag plockade upp henne från vagnen.

Idag är det andra bullar, Alice bökar omkring och pillar överallt! Trillade när hon försökte ta sig fram till mig, sittandes vid TV-bordet. Det blev mååånga krokodiltårar som tvärt slutade när hon fick ett kex... Tösabid!!!



Crybaby....!


Inget som ett kex kan lösa...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela