tinalajnen

Gråtande paddan

Publicerad 2012-01-26 22:57:17 i Allmänt,

Zzzz, är lite trött i ögat nu men vill INTE nanna, inte ännu i alla fall. Sitter och tittar på "The reader" på sjuan - en bra film som jag inte vill slita mig ifrån. Har dock sett den 2 gånger tidigare så jag missar ju inget om jag ändå beslutar mig för att knoppa in i sängen.

Idag har jag och Alice följt med mamma och pappa till farmor. Det var ett tag sedan jag var och hälsade på och hon blev jätteglad!!! Alice var först lite smårädd och grät (stackaren sov när vi kom dit och kände inte igen sig när hon vaknade) men efter en stund fick till och med farmor hålla henne - 3 gånger!!! Hon lekte en massa med farmors gamla leksaker som även jag lekt med som liten. Hon var supersprallig och skrattade och "snackade". Ungen höll på att slockna efter allt stoj i bilen på väg hem så jag och mamma fick försöka hålla henne vaken. Det var en supertrött fis som knappt ville äta sin kvällsgröt och som somnade snabbt vid nattningen. Hon sover fortfarande och igår sov hon ca 2 timmar innan hon vaknade första gången och vi är snart där nu... Förhoppningsvis sover hon heeeeeela natten... Ha, man kan ju drömma! Fast som jag sa till mamma - jag har hellre en unge som vaknar 10 ggr per natt än ingen unge alls!!! Läste en blogg om en tjej som förlorade sitt barn i Plötslig SpädbarnsDöd när hon var 10 veckor - FRUKTANSVÄRT.... Kunde inte fortsätta läsa på bloggen för jag grät som en padda. Alice blev nästan rädd för mig! Så som sagt, hellre att hon vaknar 10 ggr per natt trots att det är sjukt jobbigt det med!

Äh, jag tror nog att jag knoppar in, ska iväg till Malmö imorgon. Alice ska få sitt första pass!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela