tinalajnen

Gott nytt år

Publicerad 2012-01-03 22:28:38 i Allmänt,

Då var det dags att byta ut kalenderbladen i min filofax. 2012. Ett år då jag konstaterat att jag ska fylla 30....! Känns som jag kommer bli gammal över en natt när 29 blir 30. Fast å andra sidan säger man ju att "age is just a number". Kanske ska leva efter det?! Och barnasinnet finns kvar.

Nyårsafton "firades" här hemma tillsammans med mina föräldrar. Det kändes enklast med tanke på Alice och sovtider osv. Hon var lite "besvärlig", dvs skrikig, tidigt på dagen så vi stoppade in en liten supp Panodil och om det var den som gjorde susen eller om det var sällskapet, det har jag ingen aning om men hon var som en sol resten av kvällen. Jag nattade henne och förväntade mig nästan att hon skulle vakna efter 40 minuter men, nej, hon sov sig igenom 00-slaget med alla raketer och bomber som exploderade. Så Anders, jag, mamma och pappa kunde stå ute på gatan en bra stund och önska varandra gott slut och gott nytt med babywatchern på högsta ljudnivå. Det smälldes ganska rejält här i byn och jag trodde att Alice skulle vakna men som sagt så sov hon gott och vaknade första gången strax efter halv 1. Dessvärre blev resten av natten lite kass då hon vaknade var och varannan timme... Zzzzz! Det var som sagt en mysig och lugn kväll. Vi bjöd på räkcocctail (som ALLTID på nyår), helstekt fläskfilé med hasselbackspotatis samt Gunnels goda tomat/chilisås och chokladpudding som efterrätt. Vi hann spela 2 omgångar Plump och pappa vann, som vanligt. Det blev sjukt många skratt hela kvällen och vi var rätt trötta och mätta när vi gick och lade oss.

Imorgon är det dags för storrensning hemma hos mamma och pappa. Deras vind är fylld med allehanda saker, bland annat alla mina och min brors leksaker och gamla serietidningar från när vi var små. Det ska nu rensas imorgon så de inte behöver ha en massa saker där. Pratade med mamma innan idag och hon tyckte att vi skulle ställa in om det blåste en massa imorgon... Jag hoppas verkligen att Emil (hette stormen så???) håller sig på milslångt avstånd för jag är verkligen på renshumör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela