tinalajnen

Stort grattis...

Publicerad 2012-02-23 12:31:45 i Allmänt,

... säger jag till kronprinsessan och hennes prins! Vad skoj att de äntligen blivit föräldrar - till en prinsessa på köpet! Det känns ju helt sjukt att det, imorgon, är 10 månader sedan jag och Anders fick vår prinsessa. Jag har, nu hela förmiddagen, haft televisionen igång och följt Nyhetsmorgons sändningar och gång på gång rinner en liten glädjetår när jag tänker på hur glad man är som nybliven förälder!!! Vilken härlig tid de har framför sig! Hoppas bara att all media kan respektera att låta de få "växa-ihop" som familj.

Har även loggat in på Dexter (barnomsorgstjänst) på Staffanstorp kommuns hemsida och då sett att vi ännu inte fått besked om vi fått någon barnomsorgsplats. Jag letade mig vidare och fick se att de, till hösten, har 6 (OJ, vad få) platser men vi borde få en plats då jag la in en ansökan för läääänge sedan. Efter att ha letat vidare på hemsidan hittade jag ett nummer till en handläggare som jag ringde. Hon kunde inte garantera plats men eftersom vi lade in redan i slutet av sommaren så borde det inte vara problem. Jag skulle återkomma om ca 2 veckor om vi inte fått besked på hemsidan, dvs. Så nu får vi hålla alla våra tummar!

Igår var jag i Lund och tittade in en snabbis på HM. De har fått in jättefina barnkläder och, som vanligt, var det svårt att ta sig genom affären utan att köpa något! Jag fiock köpt en jättesöt/tuff kortärmad rosa body med en bil på magen samt ett par beiga tuffa byxor. Billigt dessutom! Hade kunnat shoppa hur mycket som helst men plånboken sa "STOPP och belägg, nu får det vara nog!".

Nu piper nog snart babyalarmet för Alice har alldeles strax sovit sina 40 minuter, standard. Sedan får det väl bli bus en stor del av dagen tills pappa kommer hem för då ska det eventuellt bli en liten tur till Ica Maxi. Kanske får en prinsessbakelse med mig hem...! Hihi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela