tinalajnen

*host host* dammar av bloggen

Publicerad 2012-02-21 23:08:04 i Allmänt,

Hoppsan!
Dags att damma av bloggen kanske? Jag har faktiskt en liten anledning till varför det varit så tomt här! Alice har varit jätteförkyld så allt fokus har legat på henne. Och lite på mig själv då jag velat ha egentid när hon somnat. Nu är jag kanske lite mer back in business. 

Idag har vi varit i Lomma hos mina svärföräldrar, tillika Alices farmor och farfar. Jag och Alice tog bussen dit i eftermiddags och hon sov nästan heeela vägen, för en gångs skull... Väl av bussen gick jag en liten omväg hem till farfarmor för att vi skulle kunna få lite frisk luft. Trots att det blåste har det ändå varit en skön eftermiddag. Anders kom dit efter att han slutat jobba och vi blev då bjudna på en god gryta samt skånsk äpplekaka till dessert. Alice var på fint humör och busade fint. Lite efter 19 åkte vi hem och sötisen fick sin kvällsgröt och piggnade till...! Hon kom inte i säng förräns lite efter 21 och hon var lite mer svårnattad än vanligt (men betydligt lättare än för ca 1 månad sen). Efter gröten, då hon piggnat till, busade jag med henne. Hon har fått för sig att hon ska pilla på vår centerhögtalare och slutar inte trots alla "NEJ", "AKTA", "INTE RÖRA", "AJAJ"... Så efter att ha suttit och försökt få henne att sluta pilla på högtalaren tog jag bort henne därifrån och satte henne nära sina leksaker, jag gick en bit ifrån och låtsades småspringa fram till henne och gjorde något märkligt ljud. Hon började storskratta och krypa undan från mig. Jag hämtade tillbaka henne och gjorde om det och fick samma resultat - hon ville att jag skulle jaga henne och hon storskrattade samtidigt! Så sjukt söt! (Precis som alla mammor tycker om sina egna barn...)

Imorgon ska jag till Lund på kvällen och Anders ska då vara Alice-vakt. Ska bli skönt att komma iväg själv och inte ha fisen inpå sig. Men, som vanligt, kommer det kännas skumt och "naket". Men det är inte många timmar det handlar om så jag ska nog överleva.

Förresten, butik "Småtrollen" ska stänga här i byn nu i mars. What!? Jag som nyss upptäckt att det finns en småbarnsbutik i Staffanstorp med fina kläder som inte gör en ruinerad och så ska hon slå igen! Tror att jags ka gå dit och kolla om det finns några fina kläder som reas ut... Om det inte är för kasst väder imorgon dvs!

Nej, ska nog ta och krypa ner nu innan babyalarmet börjar tjuta. Om hon känner att vi är i rummet kanske hon inte vaknar... Önsketänkande - jag vet!



Bilden tagen ikväll - mitt i kvällsbuset!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela