tinalajnen

Helt galen!!!

Publicerad 2012-02-01 13:27:18 i Allmänt,

Jag är en ganska sansad person emellanåt. Men ibland så bara exploderar jag... Och idag har varit en sådan dag. Jag har byggt upp ilska inom mig och idag, som sagt, bara exploderade jag...! Det började med att sopgubbarna totalt missade vår jävla soptunna igår. Trots att den redan sattes ut i måndags... Den är full och behövde tömmas. Grannarnas tunnor tömdes - ja, jag tittade! Ringde 16.15 för att fråga varför de missat vår och då hade deras växel - NATURLIGTVIS - stängts klockan 16... Anyway, jag lugnade ner mig och idag ringde jag vid 9 och frågade varför den ej blivit tömd och killen jag pratade med skulle ringa och kolla med chauffören, de har ännu ej varit och tömt skiten (djup suck). Sedan har fisen varit kass på att sova i natt vilket gör en ännu mer lättretlig.... Det som fick mig att explodera är (fanfar) försäkringskassans jävla skithemsida! Den är helt ologisk. När jag loggar in står hur många dagar jag kan ta ut och när Anders loggar in står, naturligtvis, andra siffror men hade de inte kunnat fixat så att man kunde se varandras siffror?!?! Det är i alla fall helt ologiskt eller så är det bara jag som är sjukt jävla trög!
Lugn och fin....!

Igår, innan jag upptäckte den icke tömda soptunnan, var jag och Alice på babycafét här i byn. Det var faktiskt jättetrevligt trots att jag inte kände en enda kotte! Alice och en lillkille, Alvin, på 11 månader fann varandra och lekte i samma rum. De satt även bredvid varandra när de fikade och strcäkte sig efter varandra - jättesött! Undrar om Alvin kommer nästa gång med!

Förresten, Alices pass är redan färdigt, tog inte ens 2 arbetsdagar....! Nu är det bara mitt pass som ska inväntas och sen kan vi flyga vart vi vill!! eller ja, till Paris som det är tänkt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela