tinalajnen

Glassmaskinen invigd!

Publicerad 2012-02-09 10:08:23 i Allmänt,

Natten har varit jättebra! Alice somnade igår strax innan 21 och vaknade till lite lätt när jag skulle gå in och lägga mig, efter 22. Jag sjöng och klappade henne på huvudet och låret och någon minut senare sov hon som en stock. Hon vaknade första gången 23.30 och jag var lite orolig att hon skulle hålla på och vakna en gång i timmen men nästa gång hon vaknade var 5.17... Vi fick måååånga timmars sammanhängande sömn och det är inte var dag jag får det...!

Idag är det snöoväder utanför fönsterna och jag sitter och velar på om jag ska dra på mig tjocka kläder för att posta ett brev. Dagens I-landsproblem. Men jag måste ut, måste köpa något till middag idag! Så det blir npog till att dra på sig de där tjocka kläderna för att inte frysa sönder! Overaller borde finnas i adultsize med och inte bara till barn... Fast hur hade det sett ut?! Det hade ju verkligen varit 80-tals varning.

Igår försökte vi göra hemgjord glass! Jag fick en glassmaskin av Anders i julklapp och igår blev den som sagt invigd. Vi gjorde choklad och bananglass och den blev sjukt god! Det enda negativa var att den kunde ha haft lite mer fast form. Eftersom det var första gången visste vi inte hur länge vi skulle köra smeten i maskinen och som sagt, 5 minuter till hade nog inte varit fel - det var mer som lite för hård mjukglass.

 

Mmm hemmagjord choklad/bananglass... Något rinnig men gooood!



Alice försöker ge Morrizon en av sina leksaker - han är dock inte intresserad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela