tinalajnen

Alla <3 ans dag!

Publicerad 2012-02-14 11:53:19 i Allmänt,

Idag är det inte bara Alla hjärtans-dag utan vi, Anders & jag, firar pappersbröllop! Det har gått 1 helt år sedan vi sade Ja till varann i Rådhuset med familjen runt om oss. Alice låg då fortfarande i min mage!!! Och just nu ligger hon och nannar i sin spjälsäng. Det har faktiskt gått bättre med sömnen den sista veckan och jag är så otroligt glad för det! I natt vaknade hon vid 23-02-06 samt sedan för att vakna helt vid 7.30! Hon hade gärna kunnat hoppa över 02-väckningen men det kommer väl snart förhoppningsvis!

Jag får nog snart ta och göra mig iordning. Anders mamma och pappa kommer hit vid 14 och ska då passa Alice medans jag åker in till Malmö och möter upp Anders där för en dinner vid 16-tiden. Vi har, faktiskt, inte varit ute och ätit själv på snart ett år. Själva då vill säga. Och ska bli skönt att slippa tänka på att ha kex, majskrokar, vatten och blöjväskan med sig. Men det kommer nog kännas konstigt med att inte ha en bebis på hörnan av bordet....!

När jag  gick upp i morse var det alldeles dimmigt ute och det dröjde inte länge förräns det började snöa! Det är rätt mysigt att snön äntligen har kommit, men det ställer ju till en hel del med - det är inte bara mysfaktor! Igår åkte jag pulka (!!!) och det var riktigt skoj! Alice provade att åka pulka i helgen men det var ingen större hit tyckte hon. Men till hösten/vintern kanske hon tycker att det är roligare.

Oj, vad klockan går... Om inte lillfisen vaknat om en kvart blir det nog en liten väckning från min sida. Måste göra mig iordning!


Ha en underbar dag allesammans!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela