tinalajnen

Ajajaj

Publicerad 2012-02-24 10:14:11 i Allmänt,

Det bidde ingen prinsesstårta igår men lika glad är jag för det. Mamma och jag tog med oss Alice och åkte för att storhandla på Ica Maxi på Toftanäs. De hade superbilliga blöjor om man handlade för 100:- (att bara gå in i affären brukar kosta 100....) vilket inte var svårt. Vi kom hem strax innan 20 och Alice hade dessvärre somnat i bilen så det var en ganska pigg flicka som inte ville somna förräns 21.44! Har vaknat rätt många gånger i natt så jag hoppas att det blir bättre i natt. ¨

Jag har förresten glömt att meddela den stora nyheten:
ALICE GICK CA 1 METER I ONSDAGS KVÄLL!!!
Mamma och pappa var över och vi satt alla inne i Alices rum. Alice satt först hos mamma men reste på sig och gick mot bokhyllan där Dixie låg!!! Ca 1 meter traskade hon innan hon satte sig på rumpan! Vi blev alldeles till oss och applåderade vilket fick Alice att med börja klappa sina små händer.
Igår gjorde hon om bedriften men gick inte lika långt... Kanske springer hon runt här innan vi vet ordet av det! Ena sekunden är hon stabil och nästa sekund är hon lika darrig som ett asplöv... I morse stod hon bredvid vår säng och helt plötsligt tappade hon balansen och ramlade RAKT på vår sängkant... Som tur var har vi satt upp kantskydd annars hade nog blodet sprutat överallt... Nu blev det "bara" en bula och ett stort blåmärke över ögonbrynet. Lilla fisen! Försökte ta bild men hon låg inte still för fem öre. Alltid full fart....!

Nu ska de snart meddela den nya prinsessans namn så jag ska parkera rumpan i soffan och försöka följa med i sändningarna om inte Alice pockar för mycket på uppmärksamheten - då får jag ju ge henne den!

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2012-02-27 17:00:17

Wow! Va häftigt att hon gick!!! Fortsätter hon i den här takten lär hon ju springa nästa gång vi ses. :)

Snygg sidan har blivit förresten!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela