tinalajnen

A miracle

Publicerad 2012-02-04 22:53:57 i Allmänt,

My godness! I natt har det faktiskt varit en riktigt bra natt! Helt otroligt... Alice somnade igår vid 20.15, stackaren var helt slut och gnälligare än någonsin! Sedan vaknade hon efter 40 (!!!!) minuter och sedan efter 1,5 timme... Jag trodde att hon skulle hålla på så men när vi krypt ner och hon vaknat ytterligare 1 gång så fick hon sova bredvid mig och där sov hon i hela 5 timmar!!! Jag blev helt överlycklig. I believe in miracles... Och så är det lördag idag och lördagar means sovmorgon för mig! Anders gick upp lite efter 8 och underhöll Alice medan jag fick sova/slumra fram till 10 - det gör mycktet.

Idag skulle vi hämtat ut Alices pass i Malmö men det blev lite tight om tiden så vi beslöt att hoppa över det. Så efter babysimmet idag (där Alice "simmade" under vattnet från ledarens armar till Anders) lämnade Anders mig på Burlöv center där jag fick gå någon timme tillsammans med mamma. Jag hittade en tröja till mig och köpte INGET till Alice, väldigt ovanligt. Nu ikväll har Anders och jag tittat på Melodifestivalen och ätit snacks. Vi ska nu hålla upp med snacks ett par veckor om vi klarar av det, men det funkade innan jul och det ska funka igen! Det gäller bara att ge sig f*n på det.

Imorgon är det Dopnallegudstjänst och det är då dags för den nalle, som Svenska kyrkan skänkt till Alice, att flytta hem till oss. Så vi ska träffa mamma, pappa, Anders föräldrar och gå ner till församlingshemmet tillsammans för en liten gudtjänst samt kaffe med kaka. Alice kommer förhoppningsvis tycka att det är skoj, hon älskar att träffa andra bebisar.

Nu ska jag nog snart krypa ner, imorgon är det Anders sovmorgon så jag får väl ställa in mig på att gå upp klockan 8 imorgon. Zzzz!



Fisen idag - med sin Hello Kitty-duplofigur. Checka in gulmärket i pannan - det tackar vi soffbordet för!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela