tinalajnen

Fullt ös!

Publicerad 2012-08-30 22:42:26 i Allmänt,

Nu är inskolningen av fröken Alice avklarad. Det har gått jättebra och varje morgon lämnar jag en glad liten fis som vinkar hejdå (fick till och med en slängpuss imorse) till mig. Jag var lite orolig att det inte skulle funka och att hon skulle sakna mig för mycket men jag har inte behövt hämta henne i förtid alls! Nu pratar vi om två stolta föräldrar! Fast på måndag börjar ju allvaret ordentligt. 
Det enda som varit lite kruxigt har varit lunchen och sömnen. Alice har inte velat äta så mycket. Jag funderade på om det var så att hon fick för mycket välling på morgonen samt sen frukost här hemma innan jag lämnade henne på förskolan så från igår drog jag ner på vällingsmängden samt att hon fick frukost på förskolan och då har det funkar bättre. Hon har ätit ordentligt. Sömnen är ett annat "trevligt" moment... Den första dagen som hon skulle sova på förskolan (måndags) grät hon, sa "ne ne ne" och till sist blev hon förbannad men hon somnade till sist. Det har funkat bättre med att somna på madrassen men då hon delar rum med några andra småttingar har hon lätt för att vakna då något annat barn bökar/gråter/pratar. Igår sov hon bara 30 minuter och idag 45. Förhoppningsvis blir det bättre på det planet med, men det blir det. Det är jag alldeles säker på! 
Ikväll har vi gått en runda till Posten och slängt ett antal paket på lådan. Tradera funkar bra. Till och med så bra att jag har MASSA att göra med att paketera paket och skicka iväg. Det känns som om jag alltid är på jakt efter frimärken! Har bara 6 auktioner ute nu, sen ska jag lugna ner mig ett tag innan jag lägger ut igen. Det tar mer tid än vad jag hade räknat med. Ska försöka buda hem mailingbags med, lite smidigare än att hålla på att paketera och ha sig! 
Nej om man skulle ta och krypa ner, hulliganen Alice vaknade 6.34 i morse Zzzz! Bara att vänja sig!!! 
 
 
Igår fick Alice tag på en ficklampa och hon tyckte att det var så skoj att springa runt med den och lysa överallt... Jag släckte i taket så upplevelsen blev lite bättre. Här inspekterar hon toalettdörren!
 
Vad säger rumpan?! Prrrr, härmar Alice!
 
- Men, kom inte och stör när jag leker i bustältet med alla mina mjuka kompisar!!!
 
 
Efter att ha busat med ficklampan, busat rundor på rummet och till slut druckit sin kvällslelle slocknade fisen i sin säng. När jag kom in för att gå och lägga mig ser jag att hon bökat sig ner i sängen och lagt sig åt fel håll. Hon hade dessutom slängt armen nonchigt mellan spjällorna. Jag tyckte att det såg lite läskigt ut och ville inte att hon skulle vrida armen om hon vänt på sig i sömnen så jag lade försiktigt in armen och la henne närmre mitten på sängen för att undvika att hon låg kloss intill spjälskyddet! 
 


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela