tinalajnen

Alla dessa telefonsamtal!

Publicerad 2012-08-27 10:29:17 i Allmänt,

Har nu lämnat av busloppan på förskolan. Idag är det första dagen hon ska prova på att sova/vila där och jag är... Ja... Lite orolig! Mest orolig över att hon kommer vrida sig fram och tillnaka, babbla på en massa eller börja gråta så att de andra barnen inte kan få ro i kroppen! Hoppas att de INTE ringer efter mig utan att Alice sover gott... Jag kommer i alla fall ha mobilen i närheten hela eftermiddagen. 
 
Väntar även ett samtal från vårdcentralen. Jag vet att det brukar vara totalt omöjligt att få tag på en tid men jag tänkte i alla fall försöka. Har fått en riktigt otäck utväxt (vårta, örrk) på min ena knoge och jag blir inte av med den trots vårtmedel och skrubbning med filar och så vidare. Nu vill jag få den bortfryst eller hur de nu tänkter göra. Får hoppas att de ringer - snarast!
 
Det sista samtalet jag väntar på är från min blivande chef. Kommer att börja på ett nytt äldreboende i Lund, dock inom samma företag, nu efter föräldraledigheten och jag har lite frågor kring en planeringsdag som jag ska vara med på imorgon! Vill ju vara med från början och lära känna mina blivande kollergor och det passar ju alldeles utmärkt på en planeringsdag!
 
kom igen nu, telefon.... Ring!!! Eller ja, inte från förskolan då!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela