tinalajnen

Shaved pussy...

Publicerad 2012-04-03 10:55:47 i Allmänt,

Fortsättning följer för Morrizons del... Urinprovet som jag tog på honom visade inget så veterinären ville att han skulle genomgå ett ultraljud. Det var verkligen inte det lättaste.... De fick söva honom - igen. Denna gång gick nog något fel vid injektionen för han skrek verkligen som en stucken gris! Förra gången somnade han på 10 minuter och denna gång var han inte helt sövd ens efter 30 minuter. Det gick i allafall att undersöka honom och veterinären såg 2 urinstenar i blåsan - inte konstigt att han kissat blod stackaren. Nu går han på specialfoder och ska göra det i 6-8 veckor. Blir det inte bättre efter detta får han opereras. Bara han blir bra så blir jag nöjd!


                               
                              Morrizon med sin nyrakade mage - nödvändigt inför ultraljudet... Naw!


Alice fortsätter med välling, först till natten innan hon ska sova och sedan mitt i natten när hon vaknar och det funkar faktiskt bra. Det trodde jag ALDRIG. Något som inte går lika bra är kontakten med gammelmorfar... Vi var på babysimmet i lördags och han och gammelmormor skulle titta på. När Alice fick syn på honom började hon storgråta... Stackars gammelmorfar! Vi får hoppas att det blir bättre nu i vår då jag och Alice kan åka och hälsa på dem i deras kolonistuga! Undrar vad det är med honom som gör henne så rädd!


Idag ska Alice och jag knata ner till citygross och köpa kuvert och frimärke så vi kan posta de få påskkorten jag haft tid att göra! Det är inte lätt att få tid när den lilla fisen kräver sin del av uppmärksamheten. Och det är ju klart, det ska hon få.

Igår hade Alice en mycket besvärlig dag - det var inget som var kul... Hon kunde knappt leka med sig själv utan ville vara nära mig hela tiden och när hon inte kunde eller fick det så storgrät hon. Hon sov bara 25 minuter på förmiddagen så det spelade säkert också sin roll i det hela. På eftermiddagen vägrade hon äta, trots att det var en av hennes favoriter (kallops), tre skedar slank ner innan hon bestämde sig för att spotta ut resten.... När jag sedan försökte med banan så gick det likadant. Det är precis som om hon inte längre gillar när det är klumpar i maten. Allt ska tydligen vara slätt som puré. Om det inte är spaghetti och köttfärssås eller makaronilåda - det funkar. Men kan man verkligen bara leva på det?! I alla fall, när det var dags för eftermiddagsvilan så passade jag på att laga egengjord fiskgratäng och det blev så jäääkla gott! Lite spicey men gott!

Ingredienser:
* Fryst torskfilé
* skivade champinjoner (jag använder konserverade)
* 1 förpackning krossade tomater
* 1 gul lök
* kryddor (aromat, svartpeppar, chilipulver, cayennepeppar)
* ca 1,5dl chilisås
* riven ost efter tycke

Börja med att sätta ugnen på ca 200grader. Lägg torsken i en smord ugnsfast form. Salta och peppra med vitpeppar. Sätt in formen ca 10 minuter. Gör under tiden röran som ska läggas på.  Fräs löken i en stekpanna, tillsätt de krossade tomaterna samt champinjonerna. Låt puttra en stund. Tillsätt sedan kryddorna samt chilisåsen och smaka av. Ta ut fisken från ugnen och lägg blandningen över. Avsluta med  att strö riven ost över. Sätt in i ugnen ytterligare 15-20 minuter. Servera med potatismos! 


Alice med sin nattalelle (Välling) - något trött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela