tinalajnen

Men stör....!

Publicerad 2012-04-27 11:43:07 i Allmänt,

På hur många ställen kan en 1-åring befinna sig på en och samma gång? 1? 3? 10? Ibland känns der som det sistnämnda! Alice ÄLSKAR att stå vid min bokhylla och dra ut ALLA böcker som hon kommer åt. När man går fram och tar böckerna ifrån henne så är hon snabbt iväg till nästa ställe - vanligtvis till datorn som man lämnade på soffbordet när man skulle flytta henne från böckerna! Och när man flyttar henne från datorn är hon snabbt tillbaka vid bokhyllan för att dra ut ännu fler böcker. SUCK! Jag kom på den ultimata idén. Vi fick en skiva (vet ej vad det är för material) som vi ska såga till åt Alices docksäng och den satte jag smidigt framför bokhyllan så nu kommer hon inte åt böckern. Hon upptäckte detta precis och grinade till lite. Haha (Skadeglad mamma). Nu har hon precis tagit sig i sin nya sandlåda som än så länge fortfarande står i vardagsrummet. Det är en ganska hög kant men hon har klarat att ta sig i den samt ur den utan större problem.


Brumm brumm....... Sandlåda och bil i ett - praktiskt!

Igår kom vår ena granne in till oss med sin nya idé. För två år sedan frågade han oss om vi kunde tänka oss att byta ut staketet som står mellan våra tomter. Vi var helt klart på eftersom stakatet, på vår sida, ser ur som SKIT. Han lovade att återkomma efter semestern men vi hörde inget. Förra sommaren frågade han på nytt om vi var intresserade av att byta ut staketet vilket vi fortfarande var - skulle återkomma efter semestern. Först igår kom han alltså med en idé som vi genast nappade på. Anders och jag ska riva skitet och frakta bort alla plankor så ska han ta och bygga det, han är tydligen snickare eller nått. Så nu äntligen ska det bli fint staket igen.

Vad har jag mer att berätta?! Jo just, jag har helt glömt bort att blogga vad jag gjorde förra fredagen! Jag hade tjejkväll med Jenny och det var så himla skoj. Alice brukar alltid hänga med som ett litet sött plåster men ibland måste man få göra saker på egen hand och i fredags var det alltså dags! Jag och Jenny köpte junkfood och hyrde film - tjejfilm. Så skoj det var!! Tack Jennygummz!

Nu är det snart dags för Alices middagslur och min lilla korta egentid, brukar bli 40 minuter. Vad ska jag då hitta på?! Jag har börjat sy egna haklappar och funderar på att se om jag kan sy när hon sover. Det är en ganska ny maskin men den låter ju en del ändå. Får hoppas att hon inte väcks. Ska även ringa och beklaga mig för Anders. Alice trillade rakt på min mun i morse. Hon ska alltid ställa sig upp i vår säng och trillar då lätt omkull och idag  rakt på min läpp. Så jag har en alldeles gratis förstorad läpp... På ena sidan... Suck.... Hoppas svullnaden och ömheten lägger sig snabbt annars vågar jag inte gå ut tillsammans med Anders. Eller ja, det är kanske han som ska vara nervös...!


Typ AJ....!  Halvt bortdomnad... Känns som jag har en stor fiskmun!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela