tinalajnen

Ma-ma-ma-ma-ma

Publicerad 2012-04-10 23:09:55 i Allmänt,

Något av vad vi får höra om dagarna är följande:
* Ma-ma-ma-ma-ma
* Pa-pa-pa-pa-pa
(dock inte till oss utan till allt och inget... Ibland hittar hon rätt och säger ma-ma-ma när hon ser mig men oftast inte...)
* Ba-ba-ba
* mmmmmpa  - Lampa
* Bbvoove - Hund/Vovve
Sen om man frågar "Hur kallar vi på kissen" brukar hon svara "Tsssssss". Så himla skoj det här med språket och ordförståelsen.

Idag var vi på babycafét och det var ganska mycket bvooove till alla slags djur... Haha... Hon är så skoj!

Påsken har varit himla trevlig! I torsdags var båda mina föräldrar lediga så jag och Alice följde med till Bo Olssons i Tomelilla. Det var en trevlig tur som avslutades med grillning hos mamma och pappa. Gött! I fredags gick vi hem till mamma och pappa och åt lite påskmat tillsammans med min mormor och morfar. Alice brukar störtböla när hon får se sin gammelmorfar men denna gången gick det hur bra som helst! Inget gråt - alls! I lördags var det åter dags för påskmiddag hos mamma och pappa, då tillsammans med min bror och hans sambo. Påsken avslutades med att vi åkte upp till Frösakull och firade med Anders familj. Vi satt ute och pt påskmiddag, det var mysigt men lite kallt.

Jag måste bara få berätta en helt otrolig sak. I morse var jag helt utvilad! Det har jag inte varit på MINST 11 månader!!!! Vi lade Alice i hennes säng igår vid 20.30. efter 40 minuter vaknade hon och var ledsen men Anders fick henne att somna om. Hon vaknade sedan vid 23.30 och låg och vred sig lite i sängen. Sen gick vi och la oss. Jag vaknade klockan 7 och var superkissinödig, hade inte vaknat något på natten. Efter att jag kissat gick jag och hämtade ena soffkudden, Alice brukar ligga i vår säng när hon får morgonvällingen (när inte Anders är i sängen finns risken att hon rullar ut annars), jag förberedde även välling så jag var ett steg före om Alice vaknade när jag gick in i sovrummet igen. Vid 7.20 hade hon ännu inte vaknat men jag tänkte att hon fick vakna till lite och få välling i sig så kanske hon somnade om fort och sov till 9.... Jag var lite väl optimistisk för när jag väl hade väckt henne och hon hade fått välling så blev hon jättepigg! Det blev ingen längre sovmorgon än till 7.20 men som sagt, jag var helt utvilad så det gjorde mig inget! Det är så skönt att hon ÄNTLIGEN sover bättre. Jag trodde aldrig att denna dag skulle komma....

Nu börjar tröttheten ta över större delen av mig så jag funderar på att gå och nanna men de visar Gremlings på TCM och jag har inte sett hela. Jag var jätterädd för de små krabaterna när jag var liten och vågade aldrig se filmen. Nu ska vi se om jag klarar av dem och om jag kan sova utan att drömma konstiga drömmar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela