tinalajnen

lördagen

Publicerad 2012-04-29 21:08:10 i Allmänt,

*Gäspa*
Nu sitter vi i soffan ett tag innan Anders ska rusa in på kontoret och spela BS3 med Andy över internet. Det har varit en jättertrevlig dag och jag är helt slut nu! Vi hade familjen hemma på 1-årskalas för loppan! Det var jättetrevligt trots att det blev VÄLDIGT jäktigt precis innan alla kom! Alice skulle vila vid 12 men hon var sjukt svårsomnad och det slutade med att mamma tog med loppan på en lång barnvagnspromenad och till slut (efter 30 varv runt grusplanen vid kyrkan) somnade hon! Lilla hjärtat! Jag hann under tiden baka en ananaspaj. Gjorde två i förmiddags innan Anders vaknade men den första blev bränd så jag ville inte bjuda på den.

Imorgon är det valborgsmässoafton och om jag minns tillbaka ett år hade vi ganska nyligen åkt hem från patienthotellet. Allt var nytt och nya rutiner skulle läras in. Vi åkte aldrig iväg någonstans utan satt hemma, bara vi tre! Anders och jag hade kommit överens om att inte träffa någon så att Alice inte skulle bli förkyld. Det kändes jöttekonstigt, brukar alltid vara tillsammans med familjen hos mormor och morfar i deras kolonistuga. Det brukar vara mysigt och kvällen avslutas alltid med grillad korv! Vi får väl se vad morgondagen har i sitt sköte. Grillad korv är i alla fall ett måste!

Förresten, har ni provat Estrellas nya sourcreme & onion-rings? Om inte, gör INTE det....! Jag trodde att de skulle vara supergoda men de föll mig inte i smaken. Fast det var kanske tur det med?!


 
URK....!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela