tinalajnen

Det blev ju ändå en del gjort

Publicerad 2012-04-03 21:05:51 i Allmänt,

Det blev en tur till citygross i förmiddags. Eller ja, vid 12-tiden. Det var faktiskt riktigt skönt ute, lite åt det kalla hållet men ändå OK. Fick inhandlat mina kuvert och frimärke så jag kunde fixa till det sista på påskkorten.

På vägen hem från affären såg jag att Alice höll på att somna så jag gick en liten längre runda hem. Väl hemma så rullade jag genom hela huset med barnvagnen och ut i trädgården på baksidan. Jag letade fram en såg och sågade ner det sista av syrenen. Nu sticker bara ett antal stubbar upp. Jag tröttnade på att den var alldeles för hög och tog så stor plats i vår lilla trädgård. När det blir varmare så ska vi försöka gräva upp rötterna och göra iordning. Jobb! När jag ändå var i sågtaget, sågade jag ner vår forsythia med. Den växte väldigt snett, antagligen för att våra grannar haft något på sin sida av staketet som hängt över på vår och på så sätt trängt undan vår lilla forsythia. Nu är det bara en oidentifierad buske kvar som jag får ta en annan dag - kanske imorgon sen ska vi försöka komma fram till vad vi ska ha i den delen av vår lilla trädgård. Kattgård eller gräsmatta.... Jag röstar nog på kattgården!

I eftermiddags promenerade jag och Alice förbi mamma och pappa. Mamma var nyss hemkommen från jobb och jag fick med henne på en promenad till posten - var ju tvungen att posta mina kort! Det blev en mysig runda med en massa snack om den nya TV-serien som startade igår med Morgan och Ola-Conny. My godness vad jag låg dubbel av skratt. Vilka typer! In a good way!

Nattningen av fisen är avklarad, Anders spelar datorspel och jag sitter i vardagsrummet med sällskap av Morrizon. Fast han håller sig på sin sida av soffan! Tänkte se om det finns någon film att se - är grymt sugen på The girl with the dragon tattoo. Vi får la se!



Alicefisen på dagens promenad... Cooling!
Brillsen satt kvar tack vare "inbygda" vantar på overallen, annars hade de åkt av för läääänge sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela