tinalajnen

VAM

Publicerad 2011-09-06 21:13:44 i Allmänt,

Det blev en VAM-dag idag! Hörde hur Anders låg på soffan och hostade och hade sig i natt och när jag och Alice gick upp i morse låg han helt utslagen, stackaren, på soffan och det har inte direkt blivit bättre. Innan idag hade han en temp på 39,4 och nu ikväll "bara" 39.... Så jag fick agera sjuksyster och leta upp ipren och dricka till honom och förhoppningsvis har febern lagt sig lite till imorgon...

Jag hade en så underlig dröm i natt, jag minns inte allt men jag vet att det var ett barn som skrek i drömmen och när jag vaknade till kunde jag först inte fatta varför barnet fortsatte att skrika - jag var ju vaken! Då upptäckte jag att det var loppan bredvid mig som låg och skrek... Jag har alltid vaknat när hon vaknat till så hon inte behövt ligga och skrika. Jag antar att jag var sjukt trött i natt.

Tröttheten har hållt i sig hela dagen med. Började dock bra när jag 7.30 dammsög nästan hela huset! Tror jag tog ut mig lite där, inte van att vara den som dammsugar. Låter nått det va!? Vid 11-tiden gick jag hem till nästa sjukling, mamma, och lämnade hennes bärbara dator som jag lånat inför dopet samt några dvd-filmer vi haft här hemma. Efter det hanns det med en runda på citygross och sen hem och lagade mat. Somnade i soffan när Alice vilade middag och var fortfarande supertrött när hon vaknade.

Dagens nya upptäckt: Alice har hittat sina fötter för ett tag sen och ligger ofta och håller i dem men nu ikväll när vi skulle byta om till pyjamas ser jag att hon fått upp foten till munnen och suttar på sin stortå! Vigheten herself!

Imorgon blir det nog en tur till mormor och morfar och kanske en liten shoppingrunda - får se vad dagen har att erbjuda! Måste köpa en liten höstoverall till Alice och ett par skor, det börjar bli kallt för bara strumpor. Har letat ett tag men hittar inga skor direkt, men såg på Kappahls hemsida ett par som såg lite höstiga ut! Utbudet till bebisar är annars värdelöst när det gäller skor! Minsta storleken på Dinsko, eller om det var skopunkten, är 19! Har köpt ett par mockasiner men de ramlar av hennes ena fot så lätt så vill inte riskera att hon ska tappa den när hon hänger i Babybjörnen!

nej, nu - sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela