tinalajnen

Tröttheten har kastat sig över mig!

Publicerad 2011-09-05 21:08:23 i Allmänt,

Klockan är just nu 20.55 och det känns som klockan är strax innan midnatt... Hur kan det komma sig? Antagligen för att en liten fis vaknade vid 5 och sen en gång i halvtimmen... Vi kom upp vid 7 och dagens första vilostund var över innan klockan ens blivit 9! Det bästa med sådana här dagar är ändå att man (jag) får lite gjort! Alice var dock väldigt trött hela förmiddagen, I don't blame her med tanke på vädret. Vem som helst hade haft lust att krypa ner långt under täcket och snarka vidare, jag fick nöja mig med en sovandes bebis på amningskudden som vilade i mitt knä.... Hon sov så sött så jag inte hade mage att riskera att väcka henne genom att lägga ner henne i soffan/vaggan/vagnen.

Nåja i eftermiddag har jag hunnit städa undan en hel del, har satt upp fönsterfilm i Alices rum så att inte Morrizon och Dixie får syn på lösspringande katter på gatan. Har även hunnit med att sortera ut lite av utväxta babykläder i storlek 56 (det är så sjukt att hon redan växt ut dem.... De som till en början satt helt slappt på henne och nu spänner som bara den!) samt sortera ut och slänga gamla lakan och påslakan som vi inte har användning för. Med tanke på vad jag hunnit med är det kanske inte så svårt att förstå var tröttheten kommer ifrån! Tror det blir tidig hävning idag!

Anders känner sig sjuker så vi får väl se om jag får VAM:ma (vård-av-make) imorgon... Förhoppningsvis piggar han på sig och kan gå till jobbet.

Nu sitter jag och slösurfar. Funderar på hur det ska se ut i Alices blivande barnrum. Jag ska ge upp mitt hobbyrum och har nu börjat förvandlingen. Väggarna är kritvita och jag har haft mycket rött i inredningen, men funderar på om vi ska måla om med ljus ljus rosa och bara ha vita detaljer! Doppresenten hon fick av mig och Anders är en doptavla som är otroligt populär och vi köpte en vit ram till. Hon fick även en annan doptavla av mina kusiner, också med vit ram så jag har försökt titta ut med vita inredningsdetaljer. Sen är ju frågan VAD man ska köpa.... Garderob och andra förvaringsmöjligheter - absolut. Men ska vi köpa ett litet barnbord med stolar redan nu? det känns som det kanske är lite för tidigt fortfarande men herregud vad tiden redan gått fort! Hmm, får nog kolla vidare innan vi köper något!

Kommentarer

Postat av: Jenny och Laban

Publicerad 2011-09-06 20:43:12

Tycker det låter jättefint med ljusrosa och vitt. Dessutom är det lika bra att köpa bord och stolar, så som hon växer så använder hon det snart!!! :D Eller vänta till ettårsdagen.

Kram kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela