tinalajnen

Smack, där satt den! Febern alltså!

Publicerad 2011-09-10 21:13:36 i Allmänt,

Smackidack, det var verkligen en förkylning på G för idag har loppan haft feber =(

Hela natten var bökig och hon väckte sig själv när hon hostade, stackaren... Så Anders och jag har hjälptes åt hela natten och vyssjade och hade oss! Hon var superpigg vid 3-tiden och jag låg halvt avdäckad i soffan medan Anders underhöll loppisen. Jag är så glad över att ha Anders vid min sida, särskilt när det bökar med Alice! Jag fattar inte hur alla ensamma mammor klarar sig!!!

Nåja, hon sattes i babysittern och sprallade ett bra tag innan hon åter igen började gnida sina små ögon, så vi gick och la oss för att vakna ca 2 timmar senare... Så har det varit i natt, 2-timmars intervaller, men ör otroligt nog ganska pigg trots allt! Efter Lund och en snabb runda på citygross tog vi tempen och hon hade 37,8. Inte så mycket men feber trots allt, så i med alvedon och nu ikväll hade tempen sjunkit till 37,4 men vi fortsatte med alvedon så hon slipper ha det alldeles för jobbigt nu när hon ska sova!

Jag skriver ingen önskan om hur natten ska vara för då kanske det blir bra ;)

Om sprallisen mår bättre imorgon och inte har feber så blir det kanske en runda på Burlöv center för inköp av den där förbannade overallen som jag aldrig tycks hitta! Jag hittade däremot ett par sportiga kängor i Alices storlek på kappahl i Lund men färgen... Färgen var diarrébrun och ja, det känns väl inte alltför kul att sätta ett par diarréfärgade skor på sin lilla loppa! Får se om vi kommer iväg imorgon och hittar ett par andra, man kan ju hoppas! En annan plan för morgondagen är en eventuell tur i Skryller eller liknande, vi har skjutit fram det alldeles för länge!

Men snart - sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela