tinalajnen

Ikea-frosseri

Publicerad 2011-09-22 21:18:39 i Allmänt,

Vårdplaneringen gick bra och lilla Alice charmade både biståndstanten samt farmors kontaktperson! Det är riktigt skoj att se hur mycket hon utvecklats och hur snabbt det faktiskt går. Bara för någon vecka sedan kunde vi inte lämna henne ifrån oss, inte ens till min mamma eller till Anders mamma, Alice började gallskrika och gråta på bara någon sekund! Men nu den sista veckan har båda våra mammor kunnat hålla henne jättelänge och idag kunde min faster, som sällan träffar Alice, hålla henne utan minsta protest! Då känns det riktigt gött i mitt hjärta! Det lilla livet somnade i bilen hem men sov bara 10 minuter innan hon vaknade av att bilen stod stilla, hon brukar ju ha en liten sovperiod runt 16-17 men inte ikväll så hon somnade ganska lätt nu vid 20 och förhoppningsvis sover hon en längre period nu än vad hon brukar...!

Imorgon är det dags för vaccination nummer 2 och Anders slutar redan 10.30 imorgon så att han kan vara med vid sticket! Förra gången fick hon lite feber och det antar jag att hon kommer få imorgon med, men vi är väl förberedda med både stolpiller och mixtur om temperaturen skulle börja stiga! Ska bli intressant att se hur mycket hon väger och hur lång hon är. Förra gången började hon avvika lite från sin kurva men med tanke på hur mycket gröt hon äter så hoppas jag att hon "växt" ikapp sig igen! Hon är ganska liten om man jämför med andras bebisar (i mammagruppen) men jag var ju mini när jag var liten så jag hoppas att allt är normalt! När man är gravid så oroar man sig hela tiden innan bebisen föds och när väl bebisen föds fortsätter man att oroa sig! HUH! Jag såg mig inte som den oroande mamman innan jag fick Alice men nu jämför man och söker information både till höger och vänster.... Suck...!

Förresten, igår lade jag ut en annons på blocket.se om lite ikea-möbler som vi vill bli av med och idag har jag fått tre mail om vår hylla "Expedit" som vi för tillfället har Alices kläder i. Så om allt vill sig imorgon kommer en kille och hämtar möget imorgon och vi fåt någon hundralapp som kommer gå till en ny garderob till Alices blivande rum! Ska bli skoj att shoppa loss på IKEA på lördag, det vill säga om killen nu köper hyllan! Har börjat kolla ut vad vi ska ha i Alices rum som för tillfället är vårt kontor. Väggarna kommer inom snar framtid att målas om till ljus ljus rosa och möblerna, förutom barnsängen som är i ljust träslag, kommer att vara vita! Hoppas hon kommer trivas ( i alla fall tills hon börjar protestera och vill ha större rum, precis som hennes mamma gjorde när hon var liten!).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela