tinalajnen

Hostelihost

Publicerad 2011-09-13 21:28:10 i Allmänt,

Nu har jag också åkt på den där tradiga förkylningen. Har känt mig olustig i kroppen och varit väldigt hostig mest hela dagen! Nu ikväll har mitt vänstra öra börjat kittla ordentligt, suck...! Jag hoppas dock att jag ska vara fri denna skiten fort för det är inget kul!

Alice mår mycket bättre, hon har lyckats med bedriften att sova i ett streck (ja, med ett uppvak mitt i natten) två nätter i streck! Undrar om detta betyder något, antagligen inte men man kan ju få drömma!

På tal om drömma, jag hade världen sjukaste dröm i natt! Jag drömde att vi hade hyrt en lokal till en fest, det var precis som uppe i ett träd. Jag stod och pratade med min kusin Johanna och i nästa stund var jag på sjukhuset och gick runt och väntade på att få hjälp då jag blivit skjuten i magen. Personalen frågade om jag hade ont, men jag tittade ner på mitt kulhål som blivit igensytt och sa "nej", när jag vände på mig hade jag ett stort köttsår på ryggen där kulan trängt ut... Tillslut fick en läkare besked om att mitt blodvärde låg på 60 (ska vara ca 140) och då blev det fart på all vårdpersonal - det ordnades snabbt fram ett enkelrum och en säng. Läkaren sa något i stil med att jag skulle dö och de ville leta fram mina föräldras telefonnummer, jag var totalt likgiltig och fick bara fram "jaha". Sedan dog jag i drömmen, fast jag var ändå levande för i nästa stund var jag tillbaka på mitt jobb och pratade med en anhörig om varför vi inte skulle sätta dropp på dess mamma/pappa. Det konstiga var att jag inte jobbade med åldringar utan med små bebisar... Och jag skulle koppla en sondmat på denna lilla bebis som var mamma/pappa åt den där anhöriga jag nyss pratat med, men sondmaten hade purékonsistens... Helmärkligt! När jag stod och skulle koppla på kom nattsköterskan och en annan kollega (dock ingen jag kände igen) och de pratade helt över huvudet på mig och den ena kollegan sa åt den andra att hon skulle kontrollera PTÖ:et till kvällen trots att det inte var ordinerat - först och främst, vad fan är PTÖ? Never heard of it!
Ibland skrämmer mina drömmar mig! Festen måste ju vara dopfesten och sjukhusepisoden måste vara då jag var inlagd på KAVA med min gallsten och jobbdelen - jag saknar kanske jobbet i mitt undermedvetna =) Och så har jag ju sett en massa sjukhusdokumentärer nu under tiden jag varit hemma med Alice!

Idag provade jag att ge Mango-pure och det var INGEN hit... Som Alice rös och klöktes, men det var lika besvärligt för henne att äta gröt i början och nu slukar hon det som om hon aldrig ätit annat! Det mesta av mangopurén hamnade på hennes haklapp. Jag säger bara att det är tur att det finns tvättmaskiner!

Naj, om man skulle ta och krypa ner eller spela lite wordfeud på mobilen. Det har blivit som en drog! Vet inte hur många spel jag har igång och det drar väl ner lite på ens koncentrationsförmåga men vissa som jag spelar mot tar så otroligt lång tid på sig och jag vill spela, spela, SPELA!!

Kommentarer

Postat av: Jenny och Laban

Publicerad 2011-09-16 20:38:40

Vilken dröm!!! Du får sluta se hemska skräckfilmer! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela