tinalajnen

Fruktansvärt

Publicerad 2011-09-22 14:11:07 i Allmänt,

Det är sjukt... Jag har gått och blivit en BÖLIS! Jag bölar till precis ALLT, känns det som! Idag har jag vaknat med Alice, myst en bra stund innan vi gick upp, givit henne sin portion gröt och sen har resten av förmiddagen ägnats åt böl... Känns det som! Jag loggade in på Aftonbladet.se och började läsa ifrån rättegången mot barnläkaren och hela historian har berört mig. Tänk att få ett barn som är fött förtidigt, man litar på sjukvården och någon tabbar sig och kopplar på alldeles för mycket medicin som (antagligen) gör att barnet blir hjärnskadat... Jag hade inte kunnat jobba kvar om jag vetat att jag förstört så för en annan människa.... Nåja, nu är det ju inte det som rättegången handlar om men i alla fall, skrollade ner och läste fler artiklar och där... En bild på den lilla flickan, storböl! Jag är så grymt tacksam över att allt gått så bra med Alice! Fy! Allt som numera handlar om sjuka barn eller förlossningar gör att jag storbölar! Och jag som aldrig varit en bölis förr...! Det är sjukt jobbigt i alla fall! Och tyvärr har jag ju ett behov av att läsa och se och sätta mig in i dessa serier/artiklar/hemsidor.

Över till något positivt! I söndags fyllde mamma 60!!! Det firade vi med att "röva" bort henne på lite sightseeing! Anders, jag och Alice hämtade henne och pappa hemma hos dem och körde in till Malmlö där min bror med sambo väntade. Vi åt en jättegod frukost/brunch på Café Ceder. Därefter åkte vi ner mot Skurup och gick en runda på Johannamuseet. Har varit där för något år sedan men det var lika trevligt i år! Sedan bar färden vidare till Hallongården där en urgod fika intogs. De hade jättesöta får och katter som vi var tvungna att klappa på. På kvällen mötte vi upp mormor och morfar i Malmö och vi åt en sjukt god middag på T-bone och strax efter klockan 19 började Alice protestera så då beslutades det att vi skulle åka hem - vilken skojjig heldag det bidde av det!

Nu väntar jag på att pappa ska komma och hämta mig och Alice. Vi ska hem till farmor på en årlig vårdplanering! Ska bli spännande att inte, för en gångs skull, vara den som kallar till och håller i vårdplaneringen utan att faktiskt få vara delaktig på ett helt annat sätt! Farmor och just nu hjälp med medicindelning, matdistribution samt tillsyn så vi får se om det räcker med detta ytterligare ett år eller om hon önskar mer hjälp.

Måste snyta mig, näsan rinner fortfarande efter allt bölande! Suck...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela