tinalajnen

Förkylning på G

Publicerad 2011-09-09 21:29:28 i Allmänt,

Hu!
Anders har "Aliens" på i bakgrunden och jag minns hur skiträdd jag var för denna film när jag var yngre... Gömde mig bakom alla möjliga slags kuddar och hade jag inte en kudde i närheten höll jag upp händerna framför ansiktet, kan egentligen inte påstått att jag sett hela filmen när jag under stora delar av filmen gömde ansiktet! Nu kan jag dock se den, trots att den fortfarande är "rälig"!

Idag mår Anders lite bättre men jag hade lite ont i halsen när jag vaknade och jag tror minsann att loppan åkt på sin första förkylning, det har runnit ifrån hennes ena näsa! Och så har hon nyst ett antal gånger idag. Vi blev oväns idag med, jag skulle hjälpa henne med snoret och använda en nässug vilket inte var en höjdare... Det slutade med att jag fick hålla fast henne och hon grät och det gjorde ont i hjärtat så jag fick hålla upp! Nu sover hon, i sin egen säng!!! I början när vi kom hem från sjukhuset sov hon stora delar av natten i sin spjälsäng men allt oftare tog vi över henne till vår säng och det har lixom gått av bara farten att hon fått sova i vår säng. Eftersom hon vaknar lätt och många gånger under natten har det känts mer bekvämt då jag är ganska trött om nätterna... Men nu igår la jag henne i hennes spjälsäng, efter att hon somnat i vår säng, och sen sov hon där från 21.40 - 00.40 då hon vaknade tog jag över henne i vår säng och hon ammade och somnade om och sov ända fram till 5.17! Herregud vilken lyx! Vi får se hur det går i natt med tanke på förkylningen... Hon var supertrött när vi var ute och gick en runda med mamma och pappa vid 18 men vi höll henne vaken tills vi kom hem, då fick hon jamasen på och lite alvedon i kroppen och sen somnade hon ganska exakt klockan 20.00! 20.35 gick babylarmet och hon låg i sin spjälsäng och smågrät så tuttade om henne lite snabbt och la tillbax henne och än så länge har babylarmet varit tyst.

Jag själv börjar också bli lite trött så ska nog snart se till att komma i säng. Ska åka in till Lund imorgon och se om jag får tag på några små skor till henne, någonstans måste det ju finnas! Ska även hämta ut en present från liberoklubben på Lindex med lite "smakprov" - gratis är gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela