tinalajnen

Mammagrin

Publicerad 2011-10-18 10:14:49 i Allmänt,

Natten har varit grymt bökig! Det kändes som om Alice vaknade minst en gång i timmen för att dutta en kort stund... Ibland önskar man verkligen att ens barn kunde ta napp! Fast å andra sidan - nu slipper vi bråka om att sluta med nappen.

En annan orskar till (min) grinighet idag, förutom sömnbristen, är att en VVS:are bokat in besök strax efter klockan 7. Jag upptäckte i söndags att det rann vatten från rören vid vasken i vårt lilla badrum och igår ringde jag till en rörmokare som kunde titta in nu på morgonen. Folk skyller på att de får vänta på akuten i flera timmar men vissa yrkeskategorier är ALLTID sena... Han skulle dyka upp strax efter 7 och kom 7.45.... Jag kunde alltså ha fått 1 timmes extra sömn. Hur som haver, nu sover Alice i alla fall sin första nap och jag kan softa lite.

Idag ska vi skaffa oss ny erfarenhet. Vi ska nämligen testa på babycafé! Som tur är ska Josse och Casper följa med så jag inte slipper dyka upp ensam och söka upp någon annan stackars ensam mamma. Det ska faktiskt bli skoj. Undrar dock hur loppisen ska reagera. Hon brukar bli helt stum och förvånad när vi är ute på äventyr så jag hoppas att hon reagerar likadant och att hon inte skriker en massa. Förhoppningsvis hinner vi med en nap innan det är dags för caféet.

Nu följer en liten bildkavalkad. Alice har börjat hitta balansen och i tisdags i förra veckan satte jag henne på golvet - hon föll visserligen lite frammåt men vi har tränat lite varje dag och igår stat hon nästan helt rakt upp i några sekunder innan hon skulle ta en leksak som låg fraför henne.



Sen är det iof ganska svårt att vara grinig när man har en sötnos att glo på om dagarna!!! Kolla bara in grötnosen!

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-10-22 20:48:09

Vilken underbar sötnos/grötnos du har där hemma. Och stor har hon blivit också! Kraaam!

Postat av: Tina

Publicerad 2011-10-25 11:27:14

Åhh tack gummz!



Ska bli skoj att snart ses!!! Alldeles för länge sen, var tar tiden vägen?!?!?!?! SJUKT!



Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela