tinalajnen

Snorungen

Publicerad 2011-10-25 11:16:08 i Allmänt,

Sitter och lyssnar på Katy Perry på Spotify, vilken fjortis jag känner mig som...! Loppisen ligger bredvid och leker med en kaninskallra - i takt med musiken (nästan).

Vi har allesammans i Åhlinafamiljen blivit förkylda! Alice började i fredags med att snora en massa och hosta. Har en svag känsla att det var någon på babycafét som tog dit sin snoriga unge som nu smittat ner vår lillfis! Hate it! Har man en sjuk unge drar man väl ändå inte ut den bland andra ungar?!?! Fast det är väl bara att vänja sig för att det kommer bli samma visa när hon börjar på förskola! Har hört en massa skräckhistorier av folk med insyn (haha, lät kryptiskt) i förskoleverksamheten... Mammor och pappor som trycker i panodil i ungarna innan de ska på förskolan för att dölja att de har feber... Fy FAN för sådana mammor och pappor! Hoppas aldrig att arbete kommer att gå i första hand! Man får faktiskt dela på vab:et om man nu inte kan stanna hemma. Fy!

Nu kom jag ju av mig lite... Anders började känna av halsont i lördags och idag känner jag mig lite öm i svalget och lite tung i huvudet... Bara jag INTE får feber så funkar det. Fisen börjar bli bättre, hon dras dock fortfarande med sjukt segt snor som jag inte får torka bort för henne. Vi blir oväns X antal gånger om dagen. Ikväll är vi inbjudna på Me&I-party men jag får ställa in det, men har hittat en fin body som jag ska beställa så känns det inte helt bortkastat, har verkligen sett fram emot att gå på ett Me&I-party!

Igår fyllde loppan 6 månader!!!! Vad sjukt att tiden bara sprungit förbi så snabbt! Vi hade besök av mormor&morfar samt farmor&farfar som vi bjöd på tårta och kaffe. Alice visade att hon lärt sig sitta på rumpen samt rulla runt på golvet i illfart! Hon ligger aldrig stilla förutom när hon sover....! Hon har även de sista dagarna försökt ställa sig på knä men hon svankar ner och får inte upp ena benet men igår, med stöd av rumpan mot ett bordsben, fick hon till det!!! Hon stod på knä i någon sekund!!! Jag bara jubblade i höga skyn. Sen svankade hon ihop och lade sig på magen igen. Det är nog inte långt borta att hon ställer sig på knä igen.
Vi var även på 6-månaderskontroll på BVC igår. Loppisen väger nu 6695g samt är 64,2cm! Hon är med andra ord en liten spädis men följer sin kurva som hon ska! Hon visade även läkaren att hon kan dra sig upp mot sittande, hålla i en kloss och byta hand samt kasta den på golvet samt att titta efter den tappade klossen! "Jag skriver att du har en fin flicka, men det vet du kanske redan" sa läkaren... YES I KNOOOOW!!!! Hon är så fiiiin! A bit mammig och pappig men ja... Det får hon lov att vara!

Nu är det dags för lite lunch till loppisen. Och kanske något till mamma med =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela