tinalajnen

Fabror-doktor-besöket

Publicerad 2011-10-12 22:18:20 i Allmänt,

Oj, den sista anteckningen gjordes den 2:e oktober... För 10 dagar sen med andra ord...! Denna veckan har gått i ett och idag innefattade dagen ett besök hos fabror doktorn för min del och sedan ett besök hos farmor! Vi börjar med fabror doktor-besöket.

Den 27 augusti blev jag inlagd på KAVA på grund av gallsten. Jag fick litta medicin och blev hemskickad med orden "ta nu dessa till slutet av oktober, då tar du även nya prover och ser allt bra ut får du ett brev hem". I förra veckan fick jag en kallelse till kirurgiska mottagningen på Blocket och besöket var som sagt - idag. Jag fick hjälp av svärmor & svärfar som stjussade mig och Alice in till sjukhuset. Läkaren presenterade sig och jag förklarade att jag inte visste varför jag blivit kallad men han berättade ganska snabbt att jag blivit kallad för att jag ska bli opererad. wiho, det känns ju lagom skoj! Läkaren var väldigt pedagogisk och ritade upp mig på sin lilla whiteboard som han hade i undersökningsrummet. Han ritade och berättade var levern satt och vad gallan har för uppgift, jag höll som vanligt tyst om att jag minsann läst 10 (dåvarande) högskolepoäng Anatomi/fysiologi på universitetet och minsann vet vad dessa organ har för uppgift. När det gäller sjukvården så brukar jag inte upplysa om att jag själv arbetar inom området för det är rätt skoj att höra när läkarna eller sjuksköterskorna ska förklara för en. Men i alla fall, jag har inte haft en endaste känning av gallan sedan 27 augusti och trodde att jag skulle slippa allt vad operationer hette, men tydligen inte. Kan bara hoppas att OP-tiden dröjer så loppan hinner avvänja sig (ang amningen). Läkaren föreslog att jag skulle pumpa ut med tanke på att jag inte får amma direkt efter operationen pga narkosen. Alice ammar inte lika ofta och absolut inte lika länge, nu när hon börjat med "vanlig" mat, men ibland när hon är ledsen är det bara tutt som gäller då hon inte använder napp/tumme! Hur ska detta gå?!?! Nåja, jag får som sagt hoppas på att det dröjer med operationen!!!

När Anders kom hem bjöd jag honom på hemmalagad skink/purjolök/ostpaj vilket jag tyckte var jättegott medans Anders tyckte att det var "helt OK". Helt OK betyder att det man bara tar en portion när man i vanliga fall brukar ta 2....! Nåja, det blev en del över så han får minsann äta imorgon med! Back to the subject... Efter maten hämtade vi upp pappa och sedan körde vi hem till farmor. Jag har gjort en fotobok om Alice med en massa foton samt text i som jag idag gav till farmor så att hon alltid kan titta på fisen! Hon blev jätteglad och skulle ha den framme så att alla som besöker henne kan få titta i den =)  Hon är så söt min lilla farmor! Mamma och jag ska ta med henne ut på lördag så att hon kan få titta på en vinterjacka för hon tyckte inte hon hade någon. Det är inte lätt när man blir gammal och inte kan ta sig för som man kanske gjort en gång i tiden.

Imorgon är det ännu ett besök på BVC och mammagruppen. Jag har glömt vad vi ska prata om men det lär jag ju bli varse om imorgon. Tiden är lite dum för det brukar vara just då som Alice sover sin förmiddagsnap, så hon lär ju vara på underbart humör imorgon... Som tur är så brukar inte de andra bebisarna vara solstrålar hela tiden heller så hon är ju i gott sällskap.

Som sagt, veckan har gått i ett och jag känner mig sjukt trött. Höll nästan själv på att somna när jag nattade loppan så jag överväger starkt att själv krypa ner och hoppas att jag inte drömmer en massa! I natt drömde jag hur mycket som helst. Jag kan inte redogöra för allt jag drömde men jag vet att jag vaknade efter att jag drömt om spöken... Det sjuka är att jag fortfarande blir helt uppjagad av dessa drömmar och har svårt att somna om. Svar: Ja, jag ska bli 30 år nästa gång jag fyller år.... Men är lika mörkrädd som en femåring!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela