tinalajnen

Fars dag

Publicerad 2011-11-13 17:15:14 i Allmänt,

Om en liten stund ska jag och Alice (eventuellt Anders med) gå hem till mamma och pappa för att uppvakta far på fars dag. Vi har visserligen redan spenderat halva söndagen med honom då vi varit iväg på Vellingeblomman. Det var, som vanligt, mycket folk.... Kom hem med 1 liten snöglob, lite grankottar i glas, en dörrkrans som jag ska dekorera lite, en amaryllis samt en grön växt till köksbänken då det ser trist ut utan något grönt. Efter besöket i Vellinge åkte vi hem till mormor och morfar för att fira morfar på fars dag. Alice visade att hon kan krypa och hon var väldigt villig till att krypa - ÖVERALLT.... Vilket inte är bra för hon är ännu inte så stabil då hon trillar lätt, så det blev att jag fick jaga henne och se till att hon inte trillade handlöst.

Igår var det babysim och det går frammåt. Förhoppningsvis kan vi dyka om 2 gånger!!! Fast vi får inte hasta då kanske risken blir att Alice blir rädd för vattnet istället. Hon var väldigt sprallig igår och plaskade en massa. Min mamma var med för att se hur det går till. Den enda gången som Alice blev rädd var när vi skulle använda "flytkorvar" som hon skulle stöttas upp med. Alice blev orolig och försökte vända sig om så det kändes mer som en dragkamp istället för en mysig grej... Men annars gick det som sagt bra. Jag hade glömt handduk till mig själv och fick använda Alices lilla handduk... Nåja, hon lånade ovetandes ut den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela