tinalajnen

7 månader och 1 dag!

Publicerad 2011-11-25 22:56:11 i Allmänt,

Igår blev Alice 7 månader! Klockan 18.15 sa jag till Anders "Nu började krystvärkarn". Han hängde inte riktigt med till en början men kom på sen att det var Alices dag!

Jag har åkt på ännu en förkylning, men som tur är så sitter den "bara" i näsan... Det är drygt ändå vill jag lova. Ena stunden rinner näsan för att i nästa stund vara hur täppt som helst. Segt. Fast hellre detta än ont i halsen och hosta. Anders är fortfarande "sjuk". Han har nu haft feber i 3 veckor, men han tar sina febernedsättande med jämna mellanrum som doktorn på vårdcentralen beordrade honom... Drygt att ett virus kan sitta i så länge. Jäkla skit! Han är dock inte så påverkad av det som en annan hade varit. Jag brukar vara halvt medvetslös om jag så bara har 37,8!

Imorgon är det åter dags för mig att plumsa med Alice i babybadet. 36 gradigt vatten är aldrig fel! Efter badet ska vi två möta upp mamma/mormor nere i byn eftersom det är julskyltning! Jag förstår inte varför de valt att lägga skyltningen på lördagen istället som på söndagen som det brukade vara förr. Det var bättre förr... Nåja, måste ju köpa klenetter hos Bengts konditori - tradition. Fast, nu hör jag hur det blåser här utanför... Den där Berit, eller vad stormen nu kallas, kan gärna hålla sig härifrån. Vill inte ha storm - bara snö!!!

Idag tog jag Alice i barnvagnen och travade bort till Jeppsagård och sen på en buss till Arlöv. Vi promenerade förbi Kornvägen och sedan in på Burlöv center där vi mötte upp Anders som slutade redan vid 12.30 idag! Blev en ny jamas till fröken och en klänning inne på Cubus som hade galen rea! 104 kronor för en fin klänning är inte fy skam. Efter shoppingrundan åkte vi hem då vi stämt träff med Anders mamma och pappa. Medans de passade Alice passade Anders och jag på att städa en massa. Vi hann med att tvätta fönsterna, bädda rent, vika en massa tvätt och stryka/hänga upp gardiner... Tackar för all hjälp!!!¨

USCH, nu blixtrade och smällde det!!! HATAR åska... Ska nog ta och krypa ner!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela