tinalajnen

11.11.11

Publicerad 2011-11-11 22:10:26 i Allmänt,

Så bisarrt datum det är idag! Tänk att vara född som idag, fast mitt datum är oxå helt ok (820 820 - 20 augusti, 1982).

De två senaste veckorna har bara susat fram, jag förstår INTE var tiden tar vägen....! Vi har inte hittat på alldeles för mycket då Anders åkt på något mystiskt virus som givit honom hög feber i snart en vecka. Idag är den första dagen då han inte haft mer än 37,6, annars har han pendlat upp till 39,2. Inga andra symtom vilket är sjukt märkligt! Alice och jag har blivit bättre i våra förkylningar och vi mår nu bra - peppar, peppar.

Imorgon är det åter igen dags för babysim vilket vår lilla groda älskar! Hon var lite skeptisk när Anders och hon först gick ner i den varma bassängen men det dröjde inte många sekunder innan man såg att hon gillade det. Förra helgen spratlade hon värre än en liten fisk och vi ska inte tala om allt plaskande. Får se hur hon gillar det imorgon. Ska även se om vi kan ta en runda förbi mormor och morfar. De har precis köpt en ny lägenhet i Malmö och deras andra ligger ute på Hemnet. Mormor och jag pratade i veckan och hon sa då att hon hittat något till Alice så jag är lite nyfiken på vad det kan vara. Antingen blir det ett besök i morgon eller så på söndag då jag och Marmi ska till Vellingeblomman och slåss med alla andra skåningar som är på jakt efter julsaker.

Ikväll har vi varit hemma hos Magnus och Terri i kyrkheddinge. Alice var sjukt grinig när vi kom dit men på en sekund ändrade hon humör till det bättre och fabror Magnus fick bära henne utan problem! Alice fick även busat lite med sina kusiner - eller ja, flickorna busade med Alice som inte riktigt visste hur hon skulle reagera. Vi åt smarrig pizza och snackade engelska - trots att Terri försökt sig på att lära sig svenska! Alice fick en supersöt rosa kamelbebis med blöja. Hon har verkligen tur som har två fabröder och en morbror som skämmer bort henne, eller ja - deras flickvänner skämmer bort Alice!

Nu ska jag nog krypa ner.... Alice var riktigt jobbig i natt och vaknade en (!!!!!!!) gång i timmen... Stackars mig som inte fick någon längre sammanhängande sömn. Jag hoppas hon sover längre i natt och att inte den nya tanden som är på G stör för mycket!

Förresten.... Idag, 11.11.11 så kröp hon för första gången!!! Till Anders, till på köpet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela