tinalajnen

Aj

Publicerad 2011-12-07 09:51:50 i Allmänt,

Aj min näsa! Igår lyckades jag pilla i ena näsborren och antagligen fick jag loss en sårskorpa för nu har jag så ont i ena näsborren...! Smidigt! Det sjuka är att jag inte ser något om jag kollar i spegeln. Mystiskt. Nåja... Det är ju inte hela världen - finns ju de som har det värre.

I natt har vi (jag!!!) fått sova lite bättre än vanligt. Alice har gått och dragit på sig förkylning nummer, jag vet inte vad, i ordningen så natten till igår sög billig falukorv. Hon vaknade vid 2.40 och skrek helt hysteriskt och rosslade och hade sig... Jag hann tänka krupp? Men fick upp lillan och gick runt i huset och sjöng och vaggade och till slut blev hon nannig och jag kunde lägga ner henne hos oss i sängen. Hon rosslade vidare men låg tyst och försökte hitta en sovställning och till slut hittade hon den - nästan upptryckt mot Anders. Så en lite uppjagad Mjölkkossa somnade vid 4-tiden. Så igår var jag lite mör... Men fick ändå lite gjort här hemma. Bakade bland annat mandelmusslor. Ha! För första gången i mitt liv - och de blev helt OK om jag själv får säga det och det får jag ju eftersom detta är min blogg.

På kvällen åkte vi hem till Anders bror, Magnus, och hälsade på. Han och Unger (Anders mamma Gunnel) gjorde julgodis. Vi drack hemmagjord glögg som var mums! Alice kröp omkring och drog i allt som kom i hennes väg - enda nackdelen med att hon numera är mobil. Lite innan 21 åkte vi hem och det var en mycket grinig tös som inte ville äta gröt och som, när vi skulla natta henne, somnade som en stock! Men som väl är så har hon sovit jättebra i natt så även jag fick sovit bra. Men jag längtar tills jag kan sova till 10 igen... Hehe...!

Idag ska vi försöka komma ut lite. Jag ska se om jag kan hitta frostspray till fönsterna - det blir lite juligare då! Fast jag vet inte riktigt var jag ska komma över det, kanske på Plantagen?! Aja, hittar jag det inte så har vi ändå varit ute på en ordentlig promenad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela