tinalajnen

Julen

Publicerad 2011-12-27 23:21:49 i Allmänt,

Nu är glada julen slut, slut, slut. Julegranen kastas ut, ut, ut... Nej, eller ja, julen ÄR slut men julgranen får stå kvar ända fram till Knut-dagen! Dessutom är den av plast så vi behöver inte oroa oss för att den ska barra i förtid.





Vad har vi då hittat på hela julen?! Jag kan säga som så, att det inte är många minuter som spenderats inom hemmets fyra hörn! Lille julafton var vi hembjudna till min mormor och morfar (som alltid på lille julafton) på lite julmiddag. Det var trevligt trots att varken min bror med sambo samt min kusin med make var där. Fast med tanke på att vi ändå var 13, varav 3 barn, i deras lilla tvåa så hade det blivit sjukt trångt om 4 vuxna till hade varit där. Nu ska mormor och morfar flytta till en lite större lägenhet så vi får se hur det funkar nästa jul. Alice verkade ha skoj med sina näskusiner och kvällen gick fort.

På julaftonsmorgon fick Alice ett litet paket i sin julstrumpa som jag satt fast på hennes spjälsäng. Hon var mest intresserad av att bita på paketet så jag fick "hjälpa" henne med uppackningen. Hon fick en liten mjukbok som är formad som ett kattansikte! Efter att vi gått upp och ätit frukost öppnade vi våra julklappar. Av Anders fick jag en glassmaskin (NEJ, inte OBH's blåa för jag tyckte att den var alldeles för liten!), presentkort på Burlöv center, Desperate housewives säsong 7 samt en berlock till mitt Tomas Sabo-armband. Alice fick bland annat en rosa (of course) Lära-gå-vagn som hon genast provade - det slutade med att hon skulle sätta sig men "glömde" att släppa handtaget och då fick hon vagnen över sig... Aj aj aj - massa tårar!  



(Yeah, Alice med sin rosa Lära-gå-vagn, sekunden senare ligger hon på golvet med vagnen över sig =/  )



Julaftonskväll firade vi hos Anders bror i Kyrkheddinge. Det var en mysig kväll då vi bland annat var ute och gick en runda i Kyrkheddinge. Jag har varit på "landet" mååånga gånger men aldrig gått runt och tittat på de gamla husen eller ens gått ner till kyrkan. Magnus girlfriend, Terri, från Kanada var på besök så det blev till att prata engelska heeeeela kvällen - min skolengelska funkar så där... Särskilt när man är gift med ett språkgeni men jag pratade i alla fall. Alice blev sjukt grinig vid 18-tiden och ville INTE sova trots ihärdigt sjungande och vaggandes med vagnen så vi gav till slut upp vilket Alice vart nöjd med. När hon väl lyfts upp ur vagnen sken hon som en sol och var med ute i vardagsrummet med oss andra. Vi fick en massa fina julklappar. TACK!




(Alice ute på en julaftonspromenad i Kyrkheddinge)



Då är vi framme vid juldagen och den spenderades hemma hos mina föräldrar! Blev en mysig kväll tillsammans med mamma, pappa, min bror med sambo samt vår farmor! Jag var ganska mör och trött så vi gick hem vid 21.30-tiden - loppisen höll på att somna i vagnen. Alice fick även här en massa fina klappar, och ja, Anders och jag med! TACK!




(Lagom sned bild på tre pinglor! Jag, Alice och Marmi)


Och så är vi "äntligen" framme vid annandagen! Anders, jag och Alice tog med mina föräldrar på en liten promenad till Willys. Vi behövde verkligen fylla på vårt barnmatsförråd... Eftersom jag är så kass på det där med att laga bra mat till Alice förlitar vi oss på vad Nestlé och Semper kan! Dessutom gillar Alice burkmat, eller ja, ibland i alla fall. Det var riktigt skönt att komma ut och röra på sig igen. Dessutom är det ju inte kallt! Det är ju till och med så att vårblommorna tittar upp till höger och vänster - måste kolla i våra rabbater om något ploppat upp.

(Pappa, Alice och Anders på väg till Willys)

På eftermiddagen åkte vi hem till Anders föräldrar på en sista julmiddag tillsammans med Anders båda brödrar med tillbehör. Nu är det över för i år och så kör vi repris nästa år...!


(Alice kör Elvis-minen och tackar för alla julklappar! Men nu räcker det med julfirande för i år!!!)


Förresten, det går dåligt att centrera bilderna UTAN att all text hänger med... Jag kan bli gråhårig för mindre - har nu försökt centrera bilderna utan att texten centreras och det har skitit sig gång på gång så nu ger jag upp! Ska borsta tänderna och krypa ner för nu börjar mina ögonlock bli riktigt tunga!

Nattiz

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela