tinalajnen

Reclaim the bed!

Publicerad 2011-12-08 10:32:33 i Allmänt,

Nej, det blev ingen promenad igår eftersom det, när jag väl fick tummarna loss, öste ner. Så jag och Alice passade på att städa här hemma. Anders hade önskemål om att jag, kanske om jag hann och Alice var lugn, kunde städa på vårt vardagsrumsbord. Det gjorde jag, samt mycket mer. Kände mig stolt efteråt! Allt är så mycket lättare när Alice kan krypa runt på golvet själv utan att hela tiden nehöva lyftas runt av mig. För det mesta är hon lugn bara jag är i närheten - så hon kan krypa fram och ställa sig mot mitt ben!

I går kväll promenerade vi hem till mina föräldrar. Det är rätt skönt att Alice får leka av sig för då brukar hon vara ganska trött när vi väl kommer hem. Men igår var det så svårt att få henne att somna. Hon brukar somna när hon ammas och då lägger jag henne i spjälsängen. Men igår slumrade hon till men när jag skulle lägga över henne i sin egen säng så vaknade hon. Jag försökte vagga henne till sömns men hon ville inte somna! Jag kände hur jag blev mer och mer frustrerad så till sist fick Anders ta över och då gick det till slut. Tur man är två... Jag hade bestämt mig för att lägga över henne i spjälsängen efter varje amning i natt. Hon somnade vid 22 (!!!) och vaknade första gången vid 23.30... Ammade och la henne i spjälsängen. Sov 5 minuter innan hon vaknade igen.... Proceduren togs om. Amning - ner i spjälsängen. Sedan vaknade jag vid 3.30 och var så kissnödig. Alice låg och vred sig i sängen och vaknade en stund senare. Då hade jag inte mage till att lägga tillbaka henne i spjälisen så hon fick faktiskt sova mellan oss, som vanligt... Så vi har nästan tagit tillbaka sängen!!! Jag har varit alldeles för snäll ifrån början, och det har varit mysigt att sova tillsammans alla tre men nu är hon alldeles för stor och SKA sova i spjälisen. Så jag får väl försöka i natt igen.

Idag SKA vi gå ut och gå! Än så länge skiner solen så jag håller tummarna på att det fortsätter hela dagen. Jag har lite böcker och tidningar som måste lämnas tillbaka på biblioteket idag så det blir en lagom lång promenad. Måste även inom ica för att hämta ut ett paket samt kolla om de har den där issprayen till fönsterna. Är även sugen på att köpa någon hyacint men då borde jag gå bort till plantagen men då blir det en lååång runda och vet inte om jag hinner det på en Alice-sovstund. Risken finns att jag står mitt på Plantagen med en illskrikande Alice. Kanske hade varit något....!

Vad står mer på schemat idag? Lite julklappsinslagning kanske, och julkortsskrivande. Funderade ett tag på om jag skulle göra julkolor, men det känns lite överambitiöst. Dessutom får jag ju inte smaka - Anders och jag har kommit överens om att INTE äta godis förräns till jul och det har gått över min förväntan än så länge. Vi har varit godisfria i snart 3 veckor. Jag känner inget sug efter godis, vilket jag är förvånad över. Har varit ganska besviken då jag ställt mig på vågen och inget har hänt men nu i morse såg jag att det är på väg neråt! Wihoo! Gick ner 18 kilo i samband med graviditeten med Alice och blev lite rädd när vikten började sakta krypa upp! PANIK! Men nu är det på rätt väg igen! puh! Vi har sagt att vi får äta; jag - popcorn, Anders - nötter (utan massa tjaffs på) men bara på lördagar men jag tror faktiskt att jag ska hoppa över popcornen nu på lördag. Som sagt, känner inget sötsug.

Nu är det bustajm med Alice innan det är dags för henne att sova förmiddagsvila!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela