tinalajnen

Kachiiing

Publicerad 2011-12-30 21:51:28 i Allmänt,

Rubriken antyder att det blivit klirr i kassan men det kan jag meddela att det inte blivit! Eller, ja, vi fick varsin triss i julklapp och jag vann 25! Början till en miljon?! Sen det där man får från försäkringskassan blir man, jag, inte rik på heller - eller ja, jag snålar med min föräldrapenning så jag får skylla mig själv!

Det rubriken antyder är att jag, idag, fick hem en avi från posten att ett paket från Pompdelux kommit till Ica. Jag blev själaglad och vi hämtade ut det i eftermiddags. En hel påse fylld med superfina barnkläder som kommer passa Alice i vår och kanske till hösten.



(OH LALA.....!!!)

Påsen innehöll följande: (2 par strumpbyxor som ej hamnade på bild)

  
(4 fina klänningar!) 

  
(2 koftor och 2 tröjor) 

  
(På baksidan av ena koftan fanns en guldfågel)

  
(3 tunikor) 


(2 byxdresser samt 1 par byxor)

Så nu behöver jag inte köpa kläder på länge... Hehe... Ja, storlek 80 eller 86 dvs!
Vi har även varit ute en runda på mellandagsrea. Trodde aldrig att jag skulle få med Anders ut men det gick betydligt lättare än vad jag trodde. Jag hittade inget på rea till mig själv men fick ändå köpt 2 amningstoppar samt en fin kofta på H&M med knytband - tack vare presentkort jag fått i julklapp! Så kan jag bli klädd, jag med. Hittade inget på rea till Alicen heller men fick köpt en ny fleeceoverall i storlek 74 som hon snart kommer i, den gamla med vita prickar som jag är så förtjust i spänner så om fötterna och tar man och viker tillbaka fleecen blir hon så naken eftersom det knappt finns skor för så små fötter och flera lager strumpor ser så "fattigt" ut. Hon fick otroligt fina kläder i julklapp av så många så det behövs knappt köpas till nått men jag köpte två vita bodys med spetskragar samt ett par tights.

Imorgon är det slut på 2011, ett år som inte alls varit likt andra år i mitt liv! Vi gifte oss i februari och så kom Alice i april...! Vart har året tagit vägen? Känns som det var igår som vi skulle fira in 2011. Tiden går mycket fortare nu än när man var liten. Hur kan det vara så? Anders och jag ska vara hemma och ha mamma och pappa här. Det är lättast med Alice med så lite folk som möjligt eftersom det är så sent på kvällen och sen är det rätt skönt att vara hemma... Jag är så hemmasjuk och mår bäst i hemmets lugna vrå. Idag har vi storhandlat och det kommer blir gott imorgon!

Sitter och kollar på TV4 - Braveheart. En bra film, men lång... Anders spelar datorspel med Andy över nätet så jag sitter här själv - tur så ingen ser när jag bölar! För det lär jag göra. Jag bölar ALLTID till Braveheart. I och för sig, vilka filmer bölar inte jag till?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela