tinalajnen

Check up

Publicerad 2011-12-21 15:11:55 i Allmänt,

Idag har vi varit på 8-månaderskontroll! För ovanlighetens skull fick jag väcka Alice vid 8.30. Kan meddela att det inte var särskilt populärt - hon blev arg på mig men blev glad igen 2 sekunder senare. Mamma/mormor kom och hämtade oss 9.15 och så begav vi oss ner till BVC. Jag fick chansen att ställa lite frågor angående mat, vinterkräksjuka och en liten bula som Alice har på sin mage. Fick bra svar och fick även reda på att hon är före sin tid angående förflyttning. Jag har ju inget direkt att jämföra med så att hon är tidig på att krypa och stå - tja, det är bara en bonus. Alice är fortfarande en liten groda då hon nu, först, spräckt 7-kilosvallen. Hon väger nu 7235 gram och är 66,4 cm lång. Jag trodde knappt hon kommit äver 7-kilosstrecket med tanke på att hon är i rörelse heeeeela tiden. Nåja, ibland sitter hon faktiskt och leker med sina leksaker och ibland sover hon faktiskt lite också, som nu till exempel. Passar på att kolla mail, fejjan och blogga, fast egentligen hade jag behövt slå in lite julklappar... Får ta tag i julklapparna imorgon då ändå svärmor kommer hit och underhåller Alice så jag kan lägga all energi på att slå in julklapparn. Det är ju inte julafron förräns om några dagar. Brukar alltid vara ute i sista sekund så varför bryta en tradition. 

Tror jag får återkomma med annat inlägg lite senare för jag vet i ärligehetens namn inte vad jag ska skriva mer - just nu! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela