tinalajnen

What a day...!

Publicerad 2011-08-14 21:35:16 i Allmänt,

Jag skulle ALDRIG ha skrivit igår att jag önskade att Alice skulle ta sovmorgon som idag, klockan 7.00 var hon klarvaken och kvart över sju kastade jag in handduken och fick ge upp mina försök att få henne till att somna om...! Annars var morgonen ganska okej fram till 9 då hon började bli lite gnällig, försökte få henne till att vila men det var lögn i helskotta. Jag trodde nästan jag skulle bli galen! Vid 13 lade jag en illskrikande bebis i vagnen och travade till Citygross, efter en lång omväg somnade hon till slut - hade innan dess enbart sovit ca 10 minuter på hela förmiddagen! Helt otroligt att hon inte somnade tidigare.... Anders pappa kom på besök i eftermiddags och då passade Alice på att fisa & bajja rejält - efter det blev hon lugn! Lilla fisen, att lite gaser kan ställa till sådana problem.

Nu sover hon gott (hoppas jag) efter att ha tagit sitt första gemensamma bad med pappsi! Vi har nog fått en riktig groda som gillar vatten för det gick jättebra och inga ledsamma miner, iof Alice gillar att bada i sin egna balja med. Har funderat på att anmäla oss till bebissim men en gammal klasskamrat berättade att hon skulle anmäla sin dotter till en bebissimskola som var certifierad och tydligen är inte bebissimmet i Staffanstorp det så jag vet inte riktigt hur vi ska göra. Någon som har tips på simskolor för småttingar?






























Idag är det exakt 6 månader sedan jag blev fru (hur otroligt moget låter inte det) Åhlin. I alla fall om man ser till datumet. På alla hjärtans dag slog vi slag i saken och drog våra familjer till Rådhuset och I do:ade! Dessvärre hade både Anders och jag helt missat att det var idag så vi får väl ta och fira en annan dag - kom på det när jag nattade Grodan.

Nu ska jag försöka få rumpan loss från stolen och se på slutet av filmen vi påbörjade igår kväll - RED med bland annat Bruce Willis och Morgan Freeman, än så länge är den underhållande.

Kramelikram

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-08-17 21:46:13

Trevligt att bloggandet kommit igång!!!

Har ju inga egna erfarenheter precis, men har hört att bebisimmet i S-torp är bra. Men certifierad är kanske bättre?! Är ju skönt om man slipper transportera sig en massa också...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela