tinalajnen

Rulleri....!

Publicerad 2011-08-25 21:56:01 i Allmänt,

Det har hänt mycket i denna veckan! Inte nog med att vi börjat med smakportioner så har vi upptäckt lite annat utvecklingsmässigt, men vi börjar med smakportionerna.

BVC-sköterskan tyckte vi skulle börja med en neutral smak samt gröt så jag införskaffade palsternak/potatispuré och Alice har smakat det både igår kväll och nu idag strax innan Anders och jag åt kvällsmat. Hon fick in lite i munnen och man ser hur hon funderar ett tag innan hon smaskar och "tuggar". Lite åker ut men en del sväljer hon faktiskt. Ca 5 halva teskedar fick hon nog i sig innan hon protesterade och vi lade ner försöken för kvällen. Värre var det med gröten i morse - hon klöktes efter någon sked så jag ville inte pressa henne mer. Bara på det igen imorgon!

Nu till den andra biten. När vi var i Frösakull (v. 31) så rullade Alice runt från mage till rygg i sängen, jag halvlåg på sängen och bidrog säkert till nerförsbacken så vi har inte räknat det som "sidobyte" men idag låg hon på magen på en filt som mormor gjort och lekte med lite leksaker. Jag ville se om hon blev frustrerad och arg om jag la henne på mage men innan jag direkt hann reagera så rullade hon över till ryggläge! Jag var tvungen att prova igen och samma visa 2 gånger till innan jag kallade på Anders och fick det inspelat med kameran. Sedan fick vi ge oss för hon blev lite otålig.

När jag och Alice gick ut till Anders som klippte gräsmattan tittade jag i hennes mun och fick se något vitt lysa genom tandköttet i underkäken! Tänderna börjar tränga sig genom. Jag kände med ett finger och kände något vasst. Det är minsann inte konstigt att den unga damen är så grinig och slabbig. Hon går under smeknamnet "Slabbefia" här hemma och vi måste hålla på att byta nerdreglade haklappar var och varannan minut (känns det som).

Annars har dagen varit OK. Alice har varit ganska trött och lite gnällig. Somnade i min famn runt 14-tiden och sov sina ordinarie 40 minuter, ammade lite och somnade om och sov en stund till när jag lade ner henne i soffan. Dixie höll koll på lillan från lillans bilbarnstol.

 



Skulle egentligen gått på en promenadtur med Jenny och Laban ikväll men Jenny kände sig förkyld (krya på dig!!!) så vi ställde in turen till en annan gång. Anders och jag passade på att gå ner till byn och beställa tårtor till dopet på Bengts konditori. Det känns som vi drog på lite extra så det lär finnas MASSA tårta, bara att smaska i sig och vara glad att vikten håller sig ganska stabil under tiden man (jag) ammar! =)

Imorgon ska vi beställa mat till dopet och så ska Anders tillsammans med min mamma åka och titta på lokalen där vi ska vara! Själv ska jag ta med Alice och åka och hälsa på en gammal klasskamrat i Björnstorp som oxå har en liten dotter (född i mitten av april). Ska bli skoj att ses igen - hela gänget från högstadieklassen. Vi är 4 tjejer som umgicks i högstadiet och vi brukar träffas någon gång per år. Det brukar alltid vara lika kul varje gång och nu har 3 av oss småbarn så det är första gången vi träffas allesammans med barnen med.

 

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-08-27 09:00:24

Jisses vad det händer mycket med lillstumpan! Tiden går verkligen alldeles för fort. Fast det är ju roligt när det händer en massa och man ser utvecklingen... Kraam!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela