tinalajnen

... och så gick dagen

Publicerad 2011-08-17 22:44:10 i Allmänt,

För att ha sprutlackerat hela blöjan, bodyn samt babysittern har Alices mage varit bra! Inga fler incidenter... Vi tog oss faktiskt ut på en runda till citygross. Alice skrek som vanligt och tystnade först vid järnvägsstaionen. Det värker verkligen i en när hon gråter.... Jag vet att hon för det mesta alltid gråter när hon är trött och att hon till slut tystnar för att somna, men det vet ju inte alla som man passerar. Känslan finns där "tycker de att jag är en dålig mamma för att hon skriker???" Som tur var så slutade hon ju skrika och sedan inne på citygross somnade hon och sov heeeela shoppingrundan! Hon vaknade inte förräns vi kom hem och jag stod och förberedde maten!

Missade ett sms från Nenna om en kvällspromenad men får försöka kompensera vid nästa "date" =) 

Påbörjade att göra makroner men Alice ville inte ligga själv utan ville bli buren på så jag får väl fortsätta med försöket imorgon! Mandlarna är i alla fall skållade och malda. Alltid en början ju!

Imorgon ska jag ta mig in till Malmoe och hämta ut mitt nya internationella ID-kort. Har ju inte riktigt skärpt mig sedan giftemålet så har hetat "fel" efternamn i 6 månader nu... Tor äntligen tag i saken under Anders semester och nu är det äntligen färdigt att hämtas, spännande! Man ser ju allt som oftast ut som en fängelsekund på bilderna. Tanten i luckan ville ta om fotot X antal gånger för att jag inte log, log för mycket, glasögonen halkade ner, osv osv... Att man inte är fotogenic (stavas det så??)! Det blir nog bra... Sedan är det tid att bege sig ut till västra hamnen för att fira Anders brorsdöttrar, Alices kusiner, som fyller 6 respektive 3 år!! Så jag borde gå och lägga mig för det blir nog många "Vad gör han??", "det är min kusin", "Varför ligger han där" osv =)  men det är himla sött, särskilt eftersom Alice är en hon och inte en han, inte lätt det där när man är 3 år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela