tinalajnen

Mamma Mjölkkossa goes matlagnings-Tina!

Publicerad 2011-08-15 15:09:00 i Allmänt,

Eller ja, ett försök till det i alla fall.

I torsdags storhandlade Anders på Burlöv center. Med storhandling menas att vi istället för att handla mat från dag till dag (hur oekonomiskt som helst) så såg vi till att handla för flera dagar. Jag blev riktigt sugen på redig skånsk kalops och rådfrågade mamma och pappa hur man gör. Sagt och gjort, idag tog jag fram stora kokboken och slog upp Kalops. Beskrivningen gick inte riktigt ihop med mammas och pappas beskrivning så jag improviserade lite.

 
Nu står möget på spisen och puttrar och ska bli riktigt mört! Alice höll mig sällskap tills hon tröttnade och ville ha all attention - vilket jag naturligtvis fick ge henne, svårt att laga mat med en illskrikande liten fis!



Idag är det Anders första jobbdag efter att ha varit ledig i sex veckor. Jag tycker synd om honom men kanske mest synd om både Alice och mig som haft privilegiet att vara uppassade 24/7. Fick helt enkelt själv fixa Alice i morse, fixa frukost, osv osv. Här är så tyst nu =(  Men om 1 timme är det åter familjeliv!!!

Nää, om man skulle passa på att vila lite nu när lillan sover så fint i vaggan!

Tjingalong

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela