tinalajnen

Gulligullrosa

Publicerad 2011-08-13 21:36:00 i Allmänt,

Så där ja, då är jag uppe i 3 inlägg på en och samma dag - Kissie och alla andra bloggare, känn er rädda för här kommer Mamma Mjölkkossa =) Hmm, att jag inte döpte bloggen till det!

Idag har hela familjen Åhlin varit i Köpendanmark med mina föräldrar. Vi kom iväg vid 10-tiden och när vi väl stigit ur bilen i garaget i Lund slocknade Alice i babybjörnen. Nästan utan protest! Vi köpte biljetter och väntade in Öresundståget och det dröjde inte många minuter innan vi var på väg! Väl av i Köpenhamn gick vi till Glyptoteket för mamma har under sin semester endast haft 1 önskemål - fika på Glyptoteket, så nu sista helgen var det så dags... När vi kom fram såg vi att det, på dörren, satt en skylt med en överkryssad barnvag. Jag blev halvt galen men som tur var så kom en rar gammal vakt fram och erbjöd oss att låna ett lås (helt gratis!) så vi kunde låsa fast vår barnvagn... Kändes ju sådär att låsa fast en vagn för 9000 utanför Glyptoteket men vi hade inget annat val. Efter en liten snabb runda fikade vi på det billiga (ironi) fiket - gott var det dock! Vagnen stod kvar när vi kom ut och sedan begav vi oss till Ströget för att leta upp det nyöppnade Disneystore! Mamma mia vad litet det var om man jämför med både i Paris och i London, men trevliga saker... Hittade Babyhörnan och införskaffade ett par jättesöta skor till Alice. Självklart rosa och med Dumbo på! Hon kommer nu bli ännu sötare (om det kan bli möjligt - självgod mamma). Anders tyckte att hon skulle ha en ny matskål då hon nu snart ska börja prova smakportioner, vi köpte en med Smurfan i Ullared men Anders tyckte att hon skulle ha en med Flash McQueen från Cars så det fick bli så! Allt behöver ju inte vara gulligullrosa!

 

Matskålen med motiv från Cars samt de rosa små skorna med Dumbo... (lite mörk bild kanske)


När vi kände oss klara med Ströget tog vi tåget hem, köpte takeaway på Tatung i Lund och sedan körde vi hem! Alice var skittrött men ändå lite svårare att natta än vanligt men ca 20.30 slocknade hon och jag hoppas hon tar sovmorgon imorgon - Anders sista semesterdag och min sista ha-maken-hemma-hos-mig-dag. Det kommer kännas skitkonstigt att vara helt själv om dagarna nu när han varit hemma i sex (!!!) veckor!
Oj, hoppsan sa, nu pep babymonitorn, får se om det var falskt alarm!

Nattiz!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela