tinalajnen

En liten summering

Publicerad 2011-08-23 08:05:35 i Allmänt,

Oj vad dagarna har gått snabbt! En liten summering...

Fredagen 19/8 - halva dagen gick åt att baka inför lördagens familjekalas. Gav mig i kast med makroner som är så populära och ja, det var kaos i hela köket!



Der var mycket svårare att göra än vad jag trott! I receptet stod det att man skulle "klistra" samman två makroner till en hamburgare. Jag har ätit makroner på café och jag måste ju säga att mina inte var i närheten så fina....... Men goda var dem med smak av hallon! Alice vaknade när jag vispade till marängsmeten men höll mig sällskap halvsittandes i sin vagn - lugn!



Lördagen 20/8 - Min födelsedag!!! Fick present på sängen av Anders (presentkort på Burlöv center samt hjärngympaspel) och sen efter frukost travade vi iväg till Ica Supermarket för att hämta ut ett paket till mig, Alice doppresent samt handla till kalaset. I mitt paket fanns ett par snygga kängor som jag beställt hem som Anders gav till mig! Ohhh kommer bli så fiiiin i höst! På eftermiddagen kom mamma, pappa, Magnus & Hanna samt mormor & morfar och firade mig. Det var riktigt trevlligt och jag hoppas att samtliga hade både trevligt och tyckte att maten var god - samt mina bakförsök....!

Söndagen 21/8 - var helt slut och Alice hade inte sovit så bra under natten så vid lunchtid var jag helt slut och somnade med lillan i sängen när hon ammades. Missade helt att mamma och pappa var på besök och frågade om vi skulle till Burlöv. Det var riktigt skönt att få sova en stund mitt på dagen!
På kvällen träffade vi Jenny och Laban och gick en liten kvällspromenad! Det var riktigt skönt ute och det blev en trevlig runda!

Måndagen 22/8 - Alice och jag var på mitt jobb och hälsade på från ca 10.30 - 13.30! Hon var helt slut när vi gick därifrån. Det var riktigt skoj att se mina gamla arbetskamrater och jag saknar ju mina panchisar men det är rätt skönt att vara hemma! Som sagt så somnade Alice precis när vi kommit ut från jobbet och sov hela bussresan hem och fortsatte att sova inne på Citygross (vaknade till men somnade snabbt om igen). Hon vaknade inte förräns vi kommit hem så ca 2 timmar sov hon - rekord!

Idag ska vi på BVC och prata om smakportioner. Igår när vi var på citygross kunde jag inte låta bli så jag shoppade en plasthaklapp, matningsskedar samt en liten burk med mangopuré! Här ska matas!!! Ska bli spännande att se hur Alice tar det här med lite annorlunda föda. Sked är hon van vid då hon varje kväll får D-vitamindroppar samt Sempers magdroppar. Nej, om man skulle få lite frukost i sig nu när damen fått sin frukost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela