tinalajnen

3:e vilan för dagen

Publicerad 2011-08-16 14:00:06 i Allmänt,

Puh, idag har Alice minsann varit trött! Vaknade 7 men vi kom inte upp förrän 7.30... Nu är hon inne på sin 3:e vila! Fast vila nummer 2 varade inte länge, hann bara städa ena badrummet innan hon vaknade och blev ledsen.
Annars har vi haft besök av en jädra katt som brukar göra våra katter irriterade. Jag satt i Tv-rummet, Alice sov i sin vagn och katterna sov i vars ett rum i huset då jag plötsligt får se en gråvit katt komma strosande inne på vår tomt på baksidan! Han/hon har antagligen hoppat över vårt staket. Han gick lugnt och snosade på våra trädgårdsmöbler. Min enda tanke var att "jama nu inte för då väcker du Morrizon och då blir det en jäkla cirkus här hemma". Jag vågade inte slå till glaset med risk att väcka alla katter i huset inklusive Alice så jag gick lugn fram till fönstret. Når den gråa var inne på sin andra runda i trädgården fick den syn på mig och satte av i galopp ut från vår trädgård och jag kunde andas ut - ingen skada skedd! Att han vågar sig tillbaka hit, vet inte hur många gånger vi skrämt bort den.

Har även hunnit med att boka om en ultraljudsundersökning så att Anders kan hjälpa mig att passa Alice! Hade en dum tid 8.30 och det är svårt att gå upp, fixa Alice, ta sig till Malmö och samtidigt återstår problemet med att någon ska passa henne så nu fick jag en tid 15.15. Funkar lättare då! Jag har fått besvär med, vad jag och doktorerna tror, är gallstensanfall! Har hänt ett par tillfälle att det gjort skitont i höger sida som strålar bak i ryggen och värst har det varit natten mellan midsommarafton och midsommardagen då jag vaknade av att det gjorde ont vid 1-tiden och vid 4 hade det fortfarande inte gått över trots ipren. Nu var det, peppar peppar ett tag sen det gjorde ont men det kan ju komma och gå det där. Suck. Nåja nu ska det underesökas om det finns några stenar som sitter i kläm eller om det ser fint ut.

Nej, om man skulle ta och fixa till lite här hemma nu när lillan vilar!!! Det där med att man själv borde vila när de sover har jag missat totalt... Hennes vilostunder är i regel så korta så jag knappt hinner blunda innan det är dags att ta upp henne igen! Men jag klagar inte, när hon väl ler så smälter man av kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela